El Banc Santander, víctima d'un ciberatac que afecta clients d'Espanya i tota la plantilla

L'entitat assegura que no han furtat cap contrasenya i que les persones usuàries poden "continuar operant amb seguretat"

Una de les oficines del banc Santander a a la ciutat de València, en una imatge d'arxiu
Una de les oficines del Banc Santander a la ciutat de València, en una imatge d'arxiu / À Punt NTC

El Banc Santander ha comunicat este dimarts a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) que ha patit "un accés no autoritzat" a una base de dades allotjada en un proveïdor de l'entitat i que contenia informació sobre clientela d'Espanya, així com de Xile i l'Uruguai. El presumpte ciberatac, reconeix la multinacional financera d'origen càntabre, afecta també "tots els empleats i alguns exempleats del grup".

L'entitat presidida per Ana Botín no dona més detalls ni concreta quants usuaris s'han vist compromesos per esta intromissió irregular, però sosté que no s'han vist afectats la resta de mercats i que la base de dades espiada no albergava contrasenyes. "No hi ha informació transaccional ni credencials d'accés o contrasenyes de banca per internet que permeten operar amb el banc", assenyala la nota remesa a la CNMV. "Les operacions i els sistemes de Santander no estan afectats i els clients poden continuar operant amb seguretat", afig.

El Santander, que està duent a terme una investigació, assegura que ha posat en marxa "immediatament" mesures per a gestionar l'incident. Entre d'altres, el bloqueig de l'accés a la base de dades i un reforç de la prevenció contra el frau per a protegir la clientela.

Així mateix, diu que "lamenta" la situació generada i afirma que està informant "proactivament" tant els usuaris com el personal de l'empresa que està directament afectat pel ciberatac. "Hem notificat oportunament reguladors i forces de seguretat i continuarem col·laborant amb ells", conclou el comunicat.

També et pot interessar

stats