El Banc Sabadell guanya 791 milions fins a juny, un 40,3% més
El vicepresident del BCE, Luis de Guindos, afirma que la decisió sobre l'opa del BBVA al Sabadell "no es dilatarà molt"
El Banc Sabadell ha tancat el primer semestre de l'any amb un benefici de 791 milions d'euros, un 40,3% més que en el mateix període de l'any passat, segons informa en un comunicat remés a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) este dimarts.
L'entitat ha explicat que l'increment del benefici es deu al fort ritme de creixement del negoci, especialment en finançament a pimes i empreses, i en hipoteques, i a la constant millora del perfil del risc de crèdit, "que ha permés elevar de nou la qualitat dels actius i reduir provisions".
El conseller delegat del banc, César González-Bueno, ha assenyalat que els resultats "són conseqüència de la transformació radical del negoci en els últims tres anys" i ha destacat que el benefici està en nivells rècord.
D'altra banda, el vicepresident del Banc Central Europeu (BCE), Luis de Guindos, ha assegurat que el pronunciament de la institució sobre l'oferta pública d'adquisició del BBVA al Sabadell "no es dilatarà molt".
El BBVA va sol·licitar autorització al BCE per a llançar l'opa el 4 de juny, i és un dels passos necessaris perquè la Comissió Nacional del Mercat de Valors done el vistiplau a l'oferta.
En concret, el BCE examinarà si el projecte presentat pel BBVA té els nivells de capital i liquiditat adequats i si podrà mantindre'ls al llarg del temps. També analitzarà el model de governança i la capacitat per a generar beneficis.
Per altra part, l'aprovació de la CNMV a l'oferta estarà condicionada al fet que es proporcione als accionistes tota la informació d'acord amb la legislació vigent.
En paral·lel a este procés, el BBVA també necessita l'autorització de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), que revisarà que el nivell de concentració que resulte de l'entitat fusionada garantisca la competència en el sector bancari.
Més llegit
-
PP i Vox acorden finalitzar la comissió d'investigació de la dana a les Corts sense citar Salomé Pradas
-
Catalá descarta convertir el carrer Jorge Juan en una zona només per a vianants i aposta per reduir el trànsit i engrandir voreres
-
I Love Reggaeton i Love the 90’s es traslladen des de la Ciutat de les Arts a l’estadi Ciutat de València
-
El Tribunal Constitucional admet el recurs del govern i suspén diversos articles de la llei trans valenciana
-
Tres morts per hantavirus en un creuer de luxe amb destinació a les Canàries
-
Catarroja inicia una campanya perquè el veïnat torne a aparcar els vehicles en llocs habilitats