AVA alerta que el cotonet arruinarà "molts llauradors" i urgeix a una resposta
L'oganització estima que la campanya de collita citrícola que acaba de començar causarà unes pèrdues superiors als 200 milions d'euros a la Comunitat Valenciana
El cotonet està acorralant el sector citrícola valencià. Aquest dilluns, l'Associació Valenciana d'Agricultors (AVA) ha organitzat a Almenara una jornada en la qual han participat un centenar de productors per conéixer les novetats en la lluita contra aquesta plaga que ha arribat de Sud-àfrica. El president d'AVA-Asaja, Cristóbal Aguado, ha advertit que el cotonet farà perdre la collita al 100%. "S'arruinaran molts llauradors i alguns estan ja deixant de regar. És una situació que no havia ocorregut mai", ha lamentat Aguado.
El president de l'organització agrària ha remarcat que cal donar una resposta "clara als llauradors" i ha demanat que els polítics "han de comprometre a posar els diners necessaris i les facilitats de contractació dels millors investigadors" davant aquesta malaltia. Aguado ha dit que si no arriba una solució cal establir "indemnitzacions suficients". L'oganització estima que la campanya de collita citrícola que acaba de començar causarà unes pèrdues rècord superiors als 200 milions d'euros a la Comunitat Valenciana.
El cotonet va arribar al camp valencià el 2009, però els danys han anat creixent fins que la situació del sector citrícola comença a ser complicada. Per això, AVA demana una solució tan ràpid com siga possible i no veu cap treball ni a Espanya ni a Europa en aquesta direcció. L'organització reclama més lluita biològica, més investigadors, més mitjans econòmics i més tecnologia que ajuden el sector a fer front a aquesta pandèmia. "L'administració té molt que dir", ha remarcat Aguado, que ha lamentat la retirada d'un producte químic que servia fins ara per a lluitar contra aquesta plaga.
Per la seua banda, Antonio Quintana, director general d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, ha admés que la plaga ha situat el camp en una situació complicada i ha mostrat la seua voluntat d'ajudar el sector. Quintana ha assegurat que el cotonet "és una plaga complicada" i ha defensat que la Conselleria està incrementant la lluita biològica i buscant altres solucions per acabar amb aquesta plaga que s'ha estés durant els últims anys.
Més llegit
-
Carlos Mazón anuncia la dimissió com a president de la Generalitat: "Ja no puc més"
-
Mazón compareix a les 9 hores per a aclarir el seu futur polític després de parlar diverses vegades este diumenge amb Feijóo
-
Quines són les opcions de Mazón? El futur polític del cap del Consell
-
Dia clau en la investigació de la dana: Maribel Vilaplana declara hui com a testimoni davant de la jutgessa Ruiz Tobarra
-
Maribel Vilaplana es recupera a sa casa després de patir un quadre d'ansietat, poques hores abans de declarar davant la jutgessa de la dana
-
Vilaplana no aporta el tiquet d'aparcament però facilita la matrícula i el pagament per targeta perquè es demane