Asaja es concentra a Alacant contra les retallades en el transvasament Tajo-Segura
L'organització agrària anuncia que serà la primera d'una sèrie de protestes que conclouran a Madrid
La primera protesta contra els plans del govern espanyol de retallar la quantitat d'aigua del transvasament Tajo-Segura ha reunit aquest dijous de matí al centre d'Alacant unes 300 persones, segons ha detallat Asaja. Entre els assistents han estat presents representants del sector agrari de les comarques del sud i també de Múrcia, alguns alcaldes i alcaldesses com ara el d'Elx, Almoradí o Dolores, representants empresarials i també de la Universitat d'Alacant, segons han ampliat. El president de la Diputació d'Alacant, Carlos Mazón, del PP, també ha assistit a la concentració convocada davant la subdelegació del govern a Alacant.
L'organització agrària ha deixat clar que aquesta és la primera acció de protesta contra les retallades en el transvasament del Tajo-Segura, que ara fa 40 anys que va començar a enviar aigua a la Comunitat Valenciana, Múrcia i part d'Andalusia. Protestes que es repetiran en diferents punts i que conclouran a Madrid. Durant l'acte d'aquest dijous, els manifestants portaven pancartes en favor del transvasament i en defensa del camp.
Aquesta setmana és clau per a la infraestructura hídrica. Dilluns es van citar a Almeria el president de l'executiu murcià, Fernando López Miras, i el seu homòleg d'Andalusia, Juan Manuel Moreno, tots dos del Partit Popular. A la trobada estava convidat el president de la Generalitat, Ximo Puig, qui va declinar assistir-hi per motius d'agenda. El president de la Generalitat, Ximo Puig, va qualificar d'aquelarre la reunió. “Estem treballant amb els regants de la Comunitat Valenciana per a generar un espai de diàleg que propicie finalment aigua per a sempre. L’aigua no pot ser un motiu de confrontació”, va afegir el president del Consell.
Més llegit
-
Estos són els radars que més multes posen a la Comunitat Valenciana
-
Tancades al bany les platges de Punta del Raset, les Marines i els Molins de Dénia, i la del Fortí de Vinaròs
-
El Consell autoritza nous estudis en les universitats de la Comunitat Valenciana
-
Detenen un home a Antella per la mort de nou cadells de podenc valencià
-
El granís arrasa 5.000 hectàrees de cítrics i deixa pèrdues superiors als 22 milions només a la Plana Baixa
-
La Guàrdia Civil carrega contra un grup de joves d'origen marroquí en la quarta nit d'aldarulls a Torre Pacheco
Més vist
-
María Sorribes: "Canviar el xip és molt important"
-
El consell de la prestigiosa oncòloga Anna Lluch per als malalts de càncer
-
14.07.2025 | Terra de Festes
-
14.07.2025 | A la fresca
-
15.07.2025 | Entrevista LNM Maria Diago, degana del Col·legi Oficial de Biòlegs de la Comunitat Valenciana
-
14.07.2025 | A la saca
Més escoltat
-
14.07.2025 | Queda’t amb El GastroTurista | El Restaurant Lar Gallego
-
14.07.2025 | 90 minuts
-
14.07.2025 | Nova edició de l’Expedició Juvenil Cavanilles per la comarca de la Serrania
-
15.07.2025 | València Port Horitzó 2030; El port, motor sostenible al mediterrani
-
14.07.2025 | “Fil d’Irene”: 'Els ponts de Madison', una història d’amor i renúncia en la maduresa
-
15.07.2025 | Les notícies del migdia