Aprovada l'ampliació nord del port de València amb el vot en contra de Ribó

L'alcalde considera necessària una nova Declaració d'Impacte Ambiental "perquè es determinen els possibles impactes".

Imatge d'arxiu del port de València
Imatge d'arxiu del port de València / Europa Press

El consell d'administració de l'Autoritat Portuària de València ha aprovat triar l'única proposta presentada a concurs públic per a la construcció de l'ampliació nord del port de València amb l'únic vot en contra de l'alcalde de la ciutat, Joan Ribó.

L'alcalde ha justificat la decisió perquè considera necessària una nova declaració d'impacte ambiental, basant-se en un informe dels serveis jurídics del consistori que així ho recomanen.

Segons Ribó, aquesta declaració seria necessària, ja que "augmenten els volums de dragatge, hi ha un efecte paisatgístic sobre la zona nord i hi ha un indubtable impacte de mobilitat, i sobre les condicions de qualitat de l'atmosfera". No obstant això, ha incidit que el consistori "no diu que vaja a haver-hi impacte, sinó que es faça un estudi perquè es determinen els possibles impactes".

MSC invertirà 1.021 milions en la nova terminal i crearà 3.000 llocs de treball

Terminal International Limited (TIL), filial de MSC, té prevista una inversió de 1.021 milions d'euros entre 2020 i 2026 i la creació de 3.000 llocs de treball en la nova terminal nord del port de València, per a la construcció del qual ha presentat l'única oferta. 

L'empresa preveu una concessió dels terrenys a 50 anys i desenvoluparà la nova terminal en tres fases. La previsió és que quan estiga finalitzada, la nova terminal tinga una capacitat de 4,79 milions de TEU a l'any, la qual cosa ampliarà la capacitat del port de València a 12,5 milions de contenidors anuals.

Oltra defensa que l'ampliació atenga totes les afeccions mediambientals

La vicepresidenta primera i portaveu de la Generalitat, Mónica Oltra, ha defensat que l'ampliació nord del port ha de tindre en compte “totes les afeccions que podrien produir-se” a nivell mediambiental.  Així mateix ha garantit que el Consell treballa per a “buscar l'equilibri entre l'activitat econòmica i la sostenibilitat”.

Els veïns alerten que l'ampliació podria incórrer en delicte ambiental

El col·lectiu Comissió Ciutat-Port, integrat per les organitzacions ecologistes i veïnals, ha assegurat que l'Autoritat Portuària de València podria incórrer en un delicte mediambiental i en prevaricació si segueix avant amb l'ampliació nord, actualment en fase d'adjudicació.

Així, tenen previst formalitzar en els pròxims dies les seues al·legacions en les quals denuncien les infraccions legals en què incorre el projecte aprovat en 2018 i que l'Autoritat Portuària pretén executar sense la preceptiva declaració d'impacte ambiental que ho avale.

També et pot interessar

stats