Airbnb complirà les exigències de la CE sobre protecció dels consumidors i visibilització dels preus

Els responsables del web d'allotjaments turístics asseguren que aplicaran els canvis abans que acabe l’any.

Els canvis s'aplicaran cap al 18 d'octubre i seran apreciables de cara al Nadal
Els canvis s'aplicaran cap al 18 d'octubre i seran apreciables de cara al Nadal / Efe

La Comissió Europea ha anunciat aquest dijous, 20 de setembre, que accepta les propostes d’Airbnb per a complir la normativa comunitària de protecció dels consumidors. D’aquesta manera, han assegurat que la plataforma de lloguers privats implementarà les modificacions abans que acabe el 2018.

La companyia s'ha compromés a millorar la informació relativa als preus dels seus serveis i a explicitar amb més claredat certs drets dels usuaris.

Sobre la transparència dels seus preus, Airbnb ha proposat publicar el cost total de les reserves, incloent-hi càrregues suplementàries com el servei de neteja. En el cas que no siga possible detallar la quantitat d'aquests serveis, el web de lloguers turístics haurà de deixar clar a l'usuari que podran atribuir-se-li costos addicionals.

Respecte dels termes legals de la plataforma, aquesta indicarà tots els drets dels consumidors, incloent-hi el de denunciar l'amfitrió "en el cas de danys personals o d'un altre tipus", segons ha indicat la Comissió Europea.

A més, Airbnb informarà als seus clients que poden emprendre accions legals contra la companyia en els tribunals del país on es contracten els seus serveis.

Finalment, si la companyia decideix finalitzar un contracte o retirar contingut de la plataforma, haurà d'informar adequadament a l'usuari i oferir-li la possibilitat de recórrer i, inclús, obtindre una compensació econòmica adequada, si correspon.

Els responsables del web d'allotjaments turístics han assegurat a la CE que els canvis s'aplicaran cap al 18 d'octubre i que seran apreciables per als clients que contracten serveis d'allotjament de cara al Nadal.

L'executiu comunitari havia advertit a la companyia nord-americana el passat 16 de juliol que havia de millorar la informació sobre els serveis ofertats, amb la possibilitat d'emprendre mesures contra aquest web turístic.

També et pot interessar