Air Nostrum, Volotea i Dante Aeronautical presenten un projecte d'avió elèctric als fons europeus de recuperació

El projecte té un pressupost de 42 milions d'euros i pretén transformar aeronaus de xicoteta capacitat per a vols de proximitat.

Un avió elèctric
Un avió elèctric

L'aviació regional espanyola ha fet un pas al capdavant per reduir les emissions. Un consorci empresarial format per Volotea, Air Nostrum i Dante Aeronautical ha presentat al Ministeri de Transports un projecte d'electrificació de flota en el context del Programa de Suport al Transport Sostenible i Digital del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència. El projecte pretén reconvertir i electrificar les flotes d'aeronaus de curt i mitjà abast com a mesura per a aconseguir un transport aeri regional més sostenible a Espanya, contribuint a la cohesió territorial mitjançant la millora de les comunicacions de les zones perifèriques, i, particularment a les illes.

La proposta té un pressupost de 42 milions d'euros. La intenció del consorci és cofinançar el projecte a través d'aquesta iniciativa público-privada. El projecte pretén electrificar al cent per cent les aeronaus de xicoteta capacitat (entre 9 i 19 passatgers). "Aquesta alternativa resulta un procediment molt més ràpid, evitant el llarg i costós desenvolupament d'un avió des de zero", han explicat les tres empresas en un comunicat.

La certificació del primer avió està prevista per a 2024. A aquesta fita la seguirà un període d'industrialització i posada en servei que culminarà amb versions de diversos avions totalment operatius en 2026. El consorci considera que el projecte és una "oportunitat " per al teixit empresarial i innovador espanyol, i que crearà llocs de treball "d'alt valor".

Dante Aeronautical, empresa tecnològica amb seu a Espanya i Austràlia, assumeix el lideratge tècnic del projecte. Aquest lideratge integra disciplines de fabricació avançada de materials, aerodinàmica i integració de plantes de potència elèctriques. Volotea i Air Nostrum, per part seua, participaran en el projecte subministrant informació sobre el mercat i, sobretot, aportant el treball de les seues respectives àrees tècniques. Les dues aerolínies esperen ser pioneres en l'aplicació d'aquesta tecnologia en les rutes regionals.

Air Nostrum és la companyia líder en aviació regional a Espanya. És franquicia exclusiva d'Iberia per als vols regionals. Factura més de 500 milions d'euros i dona treball a 1.400 persones. Per la seua banda, Volotea la van crear en 2011 Carlos Muñoz i Lázaro Ros, fundadors de Vueling, i és una de les aerolínies independents de major creixement a Europa. Actualment disposa de 17 bases en tot Europa i dona treball a 1.350 persones.

També et pot interessar