Agricultura invertirà 35 milions per a garantir la seguretat de l'embassament de Buseo a Chera
El conseller del ram, Miguel Barrachina, critica la inacció del govern espanyol davant dels danys en altres preses a la Comunitat Valenciana
La Generalitat ha anunciat este dilluns una inversió de prop de 35 milions d'euros per a garantir la seguretat de l'embassament de Buseo, a Chera (Plana d'Utiel-Requena), afectada greument per la riuada del 29 d’octubre del 2023. El conseller d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, Miguel Barrachina, ha visitat este matí les obres d’emergència i s’ha reunit amb el grup d’experts que estudia la solució definitiva per a la infraestructura.
Segons ha destacat, “invertir en infraestructures hidràuliques salva vides, i per això exigim actuacions definitives que garantisquen la seguretat de la ciutadania. No volem pedaços”. De la inversió total anunciada, 4,8 milions corresponen a les obres d’emergència iniciades el 13 de novembre del 2024. Ja s’han reposat els elements principals de seguretat i s’ha avançat en la reparació del camí d’accés, la barana i la vorera de la coronació.
Este Consell actua en l’única presa de titularitat autonòmica, mentre que el govern central, que té més de 30 preses a la Comunitat Valenciana, no n’ha reparat cap.
A més, s’estan adequant els camins pels dos marges i es treballa en la cimentació amb micropilots, la millora del drenatge i la instal·lació de proteccions.
En els pròxims mesos, estan previstos treballs de sosteniment provisional dels marges dret i esquerre, la remoció de fragments solts de roca i la col·locació de malles de protecció.
Barrachina ha aprofitat la visita per a retraure la inacció del govern espanyol en la resta de preses: “Este Consell actua en l’única presa de titularitat autonòmica, mentre que el govern central, que té més de trenta preses a la Comunitat Valenciana, no n’ha reparat cap”.