Com afecta la crisi asiàtica les empreses valencianes?

L’empresa Clave Dénia, amb seu a Bellreguard, ja ha decidit canviar el seu model productiu i tornar al quilòmetre zero

El transport marítim arriba al seu pic màxim i la circulació de mercaderies comença a restablir-se
Joan Miquel Llopis
Toni Polit
09 de novembre 2021 - 21:13

La crisi de subministrament de productes, els retards en el transport marítim i els preus inassumibles dels contenidors estan posant en perill el dia a dia de moltes empreses de la Comunitat Valenciana. És el cas de l'empresa Clave Dénia, més coneguda pel nom de les botigues de productes divertits i a preus assequibles Ale-Hop.

Aquesta empresa familiar amb seu a Bellreguard (Safor) no és aliena a les dificultats que comporta actualment la importació de productes d’Àsia. De fet, ara mateix té el magatzem a mig gas perquè els retards del transport marítim estan fent que dels set contenidors que haurien d’arribar cada dia, només n'arriben tres.

Segons ha explicat a À Punt Notícies el seu conseller, Darío Grimalt, tots els buits que tenen als magatzems actualment corresponen a productes de la campanya de Nadal, i estan esperant amb candeletes rebre-la i portar-los tots a les botigues.

Grimalt assegura que, durant l’últim any, el preu del transport dels contenidors s’ha multiplicat per 12, és a dir, és un 600% més car importar un contenidor que l’any passat. Això, unit a la falta de matèries primeres, ha dut la direcció de l’empresa a canviar el model de producció i tornar al quilòmetre zero, assenyala. 

De fet, ha aprofitat els micròfons d’À Punt per a fer una crida a totes les fàbriques que puguen fer productes que encaixen a les seues botigues perquè contacten amb Clave Denia, ja que tenen un gran interés a produir cada vegada més prop de Bellreguard i la Comunitat Valenciana.

També et pot interessar

stats