Aena invertirà 453 milions en l'ampliació de l'aeroport d'Alacant entre 2027 i 2031

La inversió total serà de 1.154 milions per als aparcaments, els vials, altres elements de la urbanització i, especialment, l'àrea terminal, que s'incrementarà en quasi un 30%

Accés a facturació de l'Aeroport d'Alacant-Elx Miguel Hernández
Accés a facturació de l'Aeroport d'Alacant-Elx Miguel Hernández / AENA

El gestor estatal aeroportuari Aena preveu per a l'ampliació de l'aeroport Alacant-Elx una inversió total de 1.154 milions d'euros, dels quals 453 milions s'executaran en el quinquenni 2027-2031 i la resta, en el període següent.

Les actuacions es faran sobre el conjunt de l'àrea terminal, els aparcaments, els vials i altres elements de la urbanització. La superfície actual de la terminal s'incrementarà en quasi un 30%, segons fonts d'Aena.

D'una banda, cal intervindre l'edifici processador a fi de dotar l'aeroport d'un nou control de seguretat amb la tecnologia més moderna que permeta no haver de traure els líquids ni els dispositius electrònics de l'equipatge de mà. Això proporciona una major qualitat i millora els temps de pas.

En segon lloc, l'antiga terminal serà enderrocada i en esta zona es construirà un nou moll per a trànsit no Schengen. Això ve derivat fonamentalment dels nous requisits en control fronterer, unit a un trànsit internacional majoritàriament britànic i la necessitat de dotar estos passatgers d'una zona de millor qualitat i amb una àmplia oferta de servicis. Segons les mateixes fonts, estes noves portes d'embarcament estaran assistides per passarel·les i també es faran actuacions en els accessos i els aparcaments.

A més, estan previstes millores en els carrers de rodament en plataforma que reduiran els temps de rodament de les naus i la construcció d'un carrer d'eixida ràpida per a aconseguir la mateixa operativitat des d'ambdós extrems de pista.

Amb estes actuacions es guanyarà no solament capacitat, sinó també eficiència, cosa que redundarà en menys emissions en reduir els temps d'espera en l'aire i abandonar abans la pista.

Per a escometre esta gran onada inversora, Aena ha proposat un increment mitjà anual de la tarifa que, en el cas de l'Aeroport d'Alacant-Elx, serà de 35 cèntims, que es quedarien en 25 cèntims en cas d'aplicar-se els incentius.

L'objectiu d'Aena amb les inversions proposades per al període 2027-2031 és dotar tots els aeroports i heliports de la seua xarxa a Espanya de la capacitat necessària per a atendre la demanda de trànsit futura i per a garantir que es complixen els requisits més elevats de seguretat i de manteniment, els millors índexs de qualitat per a passatgers i aerolínies i de sostenibilitat per al medi ambient, alhora que es mantenen tarifes competitives.

Tot això, segons Aena, per a facilitar la mobilitat i el creixement dels territoris que alberguen els aeroports.

També et pot interessar

stats