Adif aprova licitacions per 34 milions d'euros per al corredor mediterrani
Aquestes actuacions permetran avançar en el desenvolupament de la infraestructura a la Comunitat Valenciana.
Adif Alta Velocitat (Adif AV) ha aprovat dues licitacions per un valor superior als 34 milions d'euros (IVA inclòs) per a avançar en el desenvolupament del corredor mediterrani a la Comunitat Valenciana. D'una banda, s'ha aprovat la licitació del contracte de subministrament d'aparells de via per a completar la implantació de l'ample estàndard en el tram València-Castelló, amb un pressupost de licitació de 30.264.581,65 euros (IVA inclòs) i un termini d'execució estimat de 24 mesos.
Les operacions previstes en aquest contracte contemplen la fabricació, premuntatge i comprovació en taller d'aquests elements, així com la seua càrrega i transport fins a la zona d'obres, on es procedirà a la seua col·locació, segons ha informat l'administrador ferroviari en un comunicat.
Aquesta actuació s'inclou en la tercera fase d'implantació de l'ample estàndard en el corredor mediterrani que comprén la col·locació del tercer carril en la via 1 entre Sagunt i Castelló així com en les vies d'apartat del tram València-Sagunt.
D'altra banda, Adif ha aprovat la licitació del contracte de subministrament de travesses per a la implantació de l'ample estàndard en el tram Castelló-Vinaròs d'aquesta infraestructura, amb un pressupost de 3.940.253,81 euros (IVA inclòs) i un termini d'execució previst de 12 mesos.
El contracte preveu el subministrament i transport de 37.426 travesses de formigó polivalents (aptes per a permetre la circulació de trens d'ample internacional i d'ample ibèric, però no simultàniament) i 3.195 travesses monobloc pretesades d'ample mixt (que permeten la circulació de trens d'ample estàndard i d'ample ibèric simultàniament), segons Adif.
Les operacions consistiran en la fabricació d'aquests elements de la superestructura de via, la col·locació de les subjeccions, l'apilament en fàbrica, i la càrrega i transport fins a la seua descàrrega en la zona de les obres de forma prèvia a la seua col·locació en la via.