Acaba la renovació automàtica de la demanda d'atur
Aquest procés automàtic va començar al març de 2020 per la pandèmia però des d'aquest dimarts l'haurà de demanar la persona aturada
"Segellar l'atur o fitxar" tornarà a ser cosa dels afectats. El procediment de renovació del document acreditatiu de la renovació de la demanda (Dardo) en el servei valencià d'ocupació Labora deixa de ser automàtic a partir d'aquest dilluns 1 de novembre, sistema que es va instaurar el passat març de 2020 per la pandèmia. A partir de demà dimarts seran els mateixos inscrits els que han de formalitzar la renovació.
Al juliol es va anunciar a escala estatal que els aturats haurien de renovar personalment la demanda, encara que la data d'entrada en vigor d'aquesta decisió es va deixar en mans de les comunitats autònomes, explica la Generalitat.
Labora posa a la disposició de la ciutadania tres vies per a fer efectiva la renovació: a través del seu web en l'apartat de Punt Labora, des de la recentment renovada aplicació GVA Punt Labora i des del telèfon 012 (963 860 00). En totes es pot renovar el dia indicat sense necessitat de desplaçar-se. Els inscrits reben un avís mitjançant SMS i correu electrònic que els notifica que la pròxima renovació ja no serà automàtica i quan hauran de fer-la ells mateixos.
El Dardo és un document necessari a l'hora de demanar prestacions o determinades subvencions. És necessari, per exemple, per a continuar cobrant les prestacions per desocupació, subsidis o ajudes, i a més dona accés a serveis com cursos o orientació laboral. Una vegada rebuda la sol·licitud, els Espai Labora es posen en contacte amb els usuaris.