El 83% de les empreses de la Comunitat Valenciana augmenten les exportacions en 2018

La Unió Europea continua sent la principal destinació, amb un 90%.

Imatge d’arxiu de contenidors al port de València. Europa Press
Imatge d’arxiu de contenidors al port de València. Europa Press

Un 83% de les empreses del territori valencià han augmentat les exportacions en 2018. Mentrestant, un 97% confia a incrementar-les en 2019, segons l’estudi sobre l’ús del màrqueting internacional en les empreses de la Comunitat Valenciana.

L’estudi mostra dades sobre el comportament de les empreses exportadores valencianes en mercats internacionals, amb la pujada de quasi totes les exportacions dels sectors productius del territori, i es manté la tendència “alcista” dels anys anteriors.

Així mateix, revela el protagonisme que assumeix el desenvolupament de marca en l’activitat exportadora de les empreses, que es veu reflectit en la quantia econòmica que les empreses dediquen a les activitats de màrqueting i promoció dels béns i serveis.

Quant a les principals destinacions de les exportacions valencianes, la Unió Europea continua sent la principal destinació a la qual exporten, amb un 90% de les exportacions. La segueixen l’Amèrica del Nord, amb un 56%; l’Amèrica Central i l’Amèrica del Sud, amb un 36%; mentre que Àsia, amb un 17%, es consolida com una altra “destinació que creix”.

D’altra banda, durant 2018 s’aprecia un alentiment en el nombre de marques registrades a escala internacional, ja que enfront del 31% d’empreses que declaraven haver registrat noves marques en l’àmbit internacional en 2017, durant el 2018 ho van fer un 15%.

També et pot interessar