Més de 80.000 pastilles de torró eixiran de Xixona enguany
El sector, en plena campanya de producció, aposta per productes més saludables i pels dolços monodosi.
Més de 80.000 pastilles de torró eixiran aquesta temporada des de Xixona (l'Alacantí). Sobretot al mercat nacional, però també cap al sud dels Estats Units i l'Amèrica Llatina. El sector afig cada any nous productes, però l'estrela continua sent el tradicional torró de Xixona.
Enguany, de Xixona, eixiran 22.000 barres de torró amb denominació d'origen Alacant i Xixona, i 60.000 mil d'altres varietats. El 12% s'exportaran a altres països.
La innovació i la tecnologia queda per a la recerca de novetats, seguint la tendència de consum de productes més saludables i que han donat com a resultat, per exemple, massapans vegans d'ametla amb oli d'oliva verge extra i farina integral.
El sector del torró alacantí aposta en aquesta campanya per la diversificació i desestacionalització de productes. L'objectiu és continuar creixent i allargar la temporada. Així ho explica Beatriz Sirvent, responsable de màrqueting del Grup Confectionary Holding, fabricant de marques tan conegudes com El Lobo o Doña Jimena.
Amb aquesta intenció de desestacionalitzar el producte, com apunta Federico Moncunill, secretari general del Consell Regulador de Torró Xixona Alacant, el productors alacantins també aposten enguany pels productes de xocolate i els snacks, amb un format monodosi.
La campanya del torró dona faena a 1.400 persones des de juny fins a desembre amb la mateixa recepta que des del 1725: mel, sucre, ou i un 67% d'ametla seleccionada. Matèria primera d'alta qualitat i processos d'elaboració en què l'essència de la tradició marca la diferència.