El 56% dels consumidors admet que compra productes falsificats a consciència
Vora el 56% dels consumidors admet que compra productes falsificats a consciència.
Vora el 56% dels consumidors admet que compra productes falsificats a consciència. Uns hàbits que segons les organitzacions de consumidors i els empresaris, alerten, provoquen pèrdues multimilionàries en sectors clau de l'economia. Per a posar fre a aquesta situació ara que s'acosta el Nadal, llancen la campanya 'Digues no a les falsificacions'.
El 40% de les vendes de productes falsificats es dona a Internet. Una activitat que afavoreix les màfies i, per contra, comporta la pèrdua de llocs de treball, perjudica el comerç local i pot provocar riscos per a la salut i seguretat dels consumidors.
En termes econòmics, segons un informe de l'Associació Valenciana de Consumidors, comprar productes falsificats ens ix car: 146 euros per ciutadà i any. Estimen que deixa un forat anual 60.000 euros a tot Europa.
Els sectors més afectats són el tèxtil, el farmacèutic, la cosmètica, els vins i la tecnologia de butxaca.