El 38% dels declarants de renda valencians no dona ni a l'Església ni a fins socials
El 10,26% de les declaracions a la Comunitat Valenciana de l'any passat van incloure assignació únicament a l'Església catòlica, el 31,67% només a fins socials i el 19,74% a totes dues opcions
El 38,33% de les declaracions de la renda que es presenten a la Comunitat Valenciana no inclouen assignació ni a l'Església catòlica ni a fins socials, i és el tercer percentatge més alt entre les comunitats autònomes, per darrere de Canàries (42,50%) i Catalunya (39,94%).
El 10,26% de les declaracions valencianes van incloure assignació únicament a l'Església catòlica, el 31,67% només a fins socials i el 19,74% a totes dues opcions.
En l'àmbit nacional, el percentatge de ciutadans que marca alhora les caselles de la declaració de la renda per a assignar el 0,7% de l'IRPF a l'Església catòlica i també a altres fins socials ha crescut en deu anys en 6,37 punts, pràcticament el mateix que el d'aquells que no assenyalen cap de les dues opcions, 6,32 punts.
En una dècada ha augmentat la proporció d'espanyols que opta per marcar les dues caselles alhora en lloc de decantar-se només per l'Església o per les ONG, però també són més els que entreguen la seua declaració sense aprofitar cap d'aquestes possibilitats.
Una circumstància que no té una explicació clara, però que, segons apunten des de la Hisenda Foral navarresa i la Conferència Episcopal Espanyola, pot haver-se degut al fet que molts declarants accepten l'esborrany de la renda sense revisar que ve, lògicament, amb les caselles en blanc, o al fet que part de les gestores que s'encarreguen d'omplir les declaracions les deixen sense omplir-les.
En concret, entre 2010 i 2020 ha caigut en 10,93 punts percentuals la proporció de contribuents que posa la X només en la casella de l'Església i en 2,28 punts la dels que prefereixen que la seua aportació vaja exclusivament a les ONG.
En totes les comunitats ha baixat el percentatge de contribuents que marca només la casella de l'Església i en totes menys Galícia, Navarra i Astúries el dels que assenyalen únicament la de fins socials.
Per contra, el percentatge dels que no marquen cap de les dues caselles ha augmentat en tots els territoris i el dels marquen les dues X s'ha incrementat en totes les comunitats excepte el País Basc.
Això últim és el que ha plantejat a vegades l'Església catòlica i en la campanya de la Renda de l'any passat, en la qual Càritas va posar en marxa la campanya "No costa res ajudar X dues" per a convidar la societat a marcar les dues caselles.
Per part seua, la presidenta de la Plataforma d'ONG d'Acció Social, Yolanda Besteiro, va recordar fa uns dies que "per marcar les dues, els contribuents no divideixen l'ajuda, sinó que la dupliquen i destinen un 0,7% del seu IRPF a l'Església i un altre 0,7% a fins socials".
Més llegit
-
El professorat enceta este dilluns una tercera setmana de mobilitzacions
-
L’alcalde de la generació Z i un dels més joves d'Espanya: Jaime Ruix governarà la Pobla de Vallbona amb 26 anys
-
L’activista valenciana Emilia Nacher relata en À Punt les tortures patides després de la intercepció de la Flotilla cap a Gaza
-
Les infeccions sexuals es disparen entre els majors de seixanta anys
-
L'aprenentatge de llengües retarda l'aparició de malalties cognitives
-
València instal·la deu radars a les principals rondes per a reduir els accidents greus
Més vist
-
23.05.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
Així va ser el desplaçament de l'afició granota a Sevilla
-
Los santos inocentes
-
Certamen Provincial de Bandes Diputació de València 2024 Secció Primera: Unió Artística Musical de Montroi
-
24.05.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
24.05.2026 | Quarts de final Individual Escala i corda