El 29% dels consumidors vol gastar menys este Nadal, segons una enquesta d'Aecoc

Molts avançaran les compres, canviaran els menús o renunciaran als viatges per a ajustar-se al pressupost

Estratègies per a estalviar en Nadal, segons Aecoc / À Punt NTC

Estes festes, quasi tres de cada deu espanyols (29%) s’han proposat estalviar en les despeses de Nadal. Ho faran avançant les compres, escollint marques blanques o reduint viatges i menjars fora de casa, segons una enquesta de l’Associació de Fabricants i Distribuïdors (Aecoc), que anticipa unes celebracions més casolanes i prudents.

Tot i això, el 71% dels consumidors gastarà igual o més que l’any passat, fet que mostra que la il·lusió per Nadal continua intacta, encara que amb més atenció al pressupost.

Estratègies per a estalviar

Entre els qui adaptaran els seus hàbits, el 48% avançarà les compres, un altre 48% optarà per marques de distribució, el 44% buscarà ofertes i promocions i el 39% modificarà els menús per a evitar productes més cars.

“Els consumidors continuen aplicant estratègies d’optimització de la despesa, però mantenen un cert optimisme per la recuperació del poder adquisitiu”, ha explicat la responsable d’estratègia comercial d’Aecoc, Rosario Pedrosa, durant el 40é Congrés de la patronal celebrat al Roig Arena de València.

Nadal més casolà

El sondeig apunta també que el 40% dels qui solien viatjar es quedaran a casa i que un 68% donarà més importància a passar temps en família. Els principals augments de despesa es registraran en els àpats a casa (28%), roba i complements (22%), regals i joguets (22%), cosmètica i perfumeria (14–15%) i productes gurmet (27%).

Encara que les compres físiques continuen sent majoritàries, el comerç electrònic guanya pes: el 41% comprarà més regals per internet i el 33% farà servir el canal digital per a les compres d’alimentació.

Optimisme moderat

Pel que fa a les empreses, el 77% del sector del gran consum preveu una bona campanya de Nadal, fins i tot millor que la del 2024, i un 62% espera més activitat en el període previ a les festes.

Segons Pedrosa, “el consumidor confia més, nota una lleu millora econòmica i comença a equilibrar la seua despesa entre marques fabricants i marques blanques”, encara que la prudència continua marcant el comportament de compra.

També et pot interessar

stats