Més de 1.500 empresaris reclamen a Elx un impuls al corredor mediterrani
Aquesta infraestructura reduiria fins a un 20% el cost actual d'enviar mercaderies a Europa.
Més de 1.500 empresaris de tot l'arc mediterrani reunits a Elx ha reclamat una espenta al corredor mediterrani, una infraestructura que reduiria fins a un 20% el cost actual d'enviar mercaderies a Europa. L'acte reivindica el corredor com una infraestructura essencial per a la competitivitat de l'economia i per a la vertebració del territori.
L'arc mediterrani és la quarta macroregió econòmica d'Europa on es concentra el 45% de la població. A aquesta important zona només estan construïdes el 5% de les infraestructures ferroviàries que Europa reclama per al 2030. L'impacte del retard en les obres afecten directament a l'economia valenciana i a la creació d'ocupació. El corredor mediterrani permetria un estalvi d'un 20% sobre el transport de mercaderies.
En aquest acte de reivindicació del corredor mediterrani, que ha concentrat empresaris, institucions i membres de la societat civil de l'arc mediterrani, ha servit per a reclamar una planificació en les infraestructures que implica crear una doble plataforma que connecte el transport de mercaderies entre el nord i el sud d'Europa.
Boluda lamenta la pèrdua de competitivitat
El president de l'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE), Vicente Boluda, ha lamentat que la connexió no estarà fins a 2022 "com prompte". "Va molt lent", ha dit Boluda, que ha destacat la pèrdua de competitivitat del sector agroalimentari i turístic respecte d'altres regions d'Europa mentre no es finalitze la infraestructura.
"La pitjor notícia per a la Comunitat Valenciana és que abans de 2022 no arribarà quan podia haver estat en 2018", ha dit el president d'AVE, que ha criticat els sistemàtics incompliments en la construcció del Corredor Mediterrani, en recordar que es prometia per a 2015.
Foment desbloqueja 240 milions entre el tram de La Encina i València
En el marc d'aquest acte, el secretari d'Estat d'Infraestructures, Transports i Habitatge, Pedro Saura, ha indicat que els objectius de competitivitat i mediambientals d'Espanya "no s'aconseguiran" sense la posada en marxa del corredor mediterrani, ja que la costa mediterrània aglutina el 50% de la població espanyola, del PIB i dels turistes.
El representant de Foment s'ha compromés al fet que el "coll de botella" de Vandellòs es posarà en marxa a principis de gener de manera que es rebaixarà en 30 minuts el trajecte entre València i Barcelona. Així mateix, ha indicat que la connexió per AVE cap a Elx i Oriola entrarà en marxa en els pròxims mesos perquè s'estan aplicant noves "exigències de seguretat". Precisament, hui Hisenda ha desbloquejat una inversió de 240 milions entre el tram de La Encina i València, que haurà d'estar acabada el 2022.
A aquestes mesures, ara també s'ha sumat una nova licitació d'Adif Alta Velocitat per a un nou contracte per al subministrament de plaques de formigó destinades a les obres d'implantació de l'ample estàndard a l'estació de Castelló. El contracte, licitat amb un pressupost d'1,4 milions d'euros inclou la fabricació, transport i subministrament de més de 10.000 punts d'ancoratge amb sistema de subjeccions que serviran de base per a la via que s'utilitze en el tercer fil.