Women's Legacy pretén incorporar referents femenins als plans d'estudis

La manca de dones en els llibres de text porta l'alumnat a pensar que no han fet cap contribució a la història de la humanitat.

VÍDEO | Women's Legacy pretén incorporar referents femenins als plans d'estudis

Només cal fer una mirada ràpida als llibres de text i als currículums educatius per a comprovar que les dones són les grans absents en el sistema educatiu. I les poques que hi apareixen és de manera estereotipada.

Aquesta manca de referents femenins pot fer pensar a l'alumnat que les dones no han tingut cap tipus de contribució a l'avanç de la humanitat, cosa que és completament errònia.

I no només això, sinó que, tal com denuncia la recent campanya "No more Matildas", no tindre referents femenins fa que les xiquetes pensen que no poden dedicar-se a la ciència o activitats històricament considerades masculines

Per tal de tractar d'eliminar aquesta visió androcèntrica en els continguts educatius, naix l'ambiciós projecte europeu Women's Legacy ('El llegat de les dones'), en què participen professionals d'Escòcia, Itàlia, Lituània i la Comunitat Valenciana.

El projecte està coordinat per la Conselleria d'Educació i liderat a escala estatal per la reconeguda investigadora valenciana Ana López Navajas, que ha explicat a À Punt NTC que no es tracta de dedicar una classe o una jornada a parlar de dones, sinó que cal "integrar el coneixement de totes aquestes dones" que han oblidat els llibres d'història en els currículums.

També et pot interessar