Un documental recorda la música electrònica que va convertir València en un referent internacional en els anys noranta
Techno ’90, la historia del sonido de Valencia s'estrena dijous a les 20:00 hores als Cines ABC Park
Este dijous la població valenciana reviurà la música electrònica dels anys huitanta i noranta amb l'estrena del documental Techno ’90, la historia del sonido de Valencia, a les 20:00 hores als cinemes ABC Park de València. La peça audiovisual, que té la participació d’À Punt, reivindica el so de la ciutat com un moviment cultural de llibertat creativa i sessions ininterrompudes.
Mentre la movida madrilenya ocupava titulars, València també feia història amb la música tecno. "En els anys huitanta i noranta, ací a València, en l'àmbit de música electrònica érem l'hòstia", ha emfatitzat Juan Carlos García, productor del documental, en declaracions a À Punt. "Hi havia gent que anava fora per a traure música que només s'escoltava ací", ha afegit.
Quant a la producció dels temes, la incorporació de sintetitzadors i bases rítmiques en les cançons va afavorir l'èxit a les discoteques. El guionista del documental, Josep Miret, ha aclarit que els músics treballaven als estudis de gravació sense necessitat de bateria ni guitarres gràcies als sintetitzadors i que "això donaria el peu a tota la revolució del so a València".
Techno ’90, la historia del sonido de Valencia rescata les veus més rellevants del panorama, els creadors musicals i els DJ, que van esdevindre tot un referent internacional. D'esta manera, compta amb la participació d'artistes de la talla de Chimo Bayo, Immaculate Fools, New Limit, Sensity World i Double Vision, i aprofundix en el paper que discogràfiques com Contraseña Records, Kong Records i Zig Zag van tindre en el desenvolupament d'esta revolució cultural. A més, el documental posa a la taula que molts dels creadors eren valencians, de localitats com Silla (Horta Sud) o Sagunt (Camp de Morvedre), que s'atrevien a explorar amb el gènere musical i van acabar triomfant dins del panorama tecno.
El guió del músic, DJ i productor valencià Josep Miret i la filmografia a càrrec del productor Juan Carlos García i del realitzador Óscar Montón han assolit este documental que explora les claus de l'èxit del tecno, però també les oportunitats perdudes de consolidar una indústria pròpia. Un film que s'obrirà al públic el dijous 9 de juliol.