El patrimoni tèxtil de Benilloba passa a mans de l'UPV

La col·lecció inclou peces acumulades durant quaranta anys per l'historiador Josep Julià

El patrimoni tèxtil de Benilloba passa a mans de l'UPV

La primera col·lecció de telers de la Comunitat Valenciana ha passat de les mans dels col·leccionistes a la Universitat Politècnica de València, al campus d’Alcoi. Durant quaranta anys, Josep Julià, historiador i veí de Benilloba, al Comtat, va recopilar tota una col·lecció d'antics telers que romanen a la casa museu del municipi i que, ara, la seua vídua ha donat.

Este tresor patrimonial format per màquines i eines per a la manufactura tèxtil inclou peces restaurades per ell mateix. Inclouen un ordidor manual, un bombo, telers i altres instruments que han de conservar-se per a formar part de la memòria industrial de la comarca, de com treballaven els nostres avantpassats.

De fet, la majoria de les peces estan incloses dins de l'inventari general del patrimoni cultural valencià de la Conselleria de Cultura. El Museu de Patrimoni Industrial i Història del Campus d’Alcoi ha confirmat que allotjarà la col·lecció completa.

També et pot interessar

stats