Els Moros i Cristians prenen els carrers de Aielo de Malferit, Benicolet i Ròtova este cap de setmana
Són alguns dels pobles valencians, de la Vall d'Albaida, que han celebrat esta festa tan estesa per la Comunitat Valenciana
Aielo de Malferit, Benicolet o Ròtova són alguns dels municipis on s’han celebraren este cap de setmana les entrades de Moros i Cristians. Una festa molt arrelada en diferents comarques de la Comunitat Valenciana, on els dos bàndols prenen els carrers de molts municipis amb majestuoses entrades.
Preparats per a la batalla, els acompanya la música de les bandes: les marxes mores i cristianes, que són les protagonistes. A Aielo de Malferit (Vall d’Albaida), enguany les capitanies les ostentaven la filada Contrabandistes i la Garbellarabes. Només a l'Entrada hi van participar al voltant d'un miler de persones.
Miguel Mateu, president de l’associació de festes del municipi, ha indicat en declaracions als informatius d’À Punt que han sigut unes capitanies “molt familiars, amb molta participació de la família i els amics del poble”.
A Benicolet (Vall d’Albaida), tota la localitat es bolca en les festes. Un total de huit filaes recorregueren este dissabte els principals carrers en una entrada marcada de simbolisme i tradició.
També a Ròtova (Safor) el bàndol cristià i el bàndol de la mitja lluna es donaren cita en l'Entrada, un dels actes més esperats i culturals de les festes.