L'arquitectura i la llum s’integren en la reobertura del Museu Sorolla a Madrid
L’espai renovat, de més de dos mil metres quadrats, permet ampliar l’activitat expositiva i cultural al voltant del pintor valencià
El Museu Sorolla a Madrid obri les portes al públic este dijous després de dos anys d'obres. Es tracta d’un espai renovat de més de dos mil metres quadrats que permetran ampliar l’activitat expositiva i cultural al voltant del pintor. Un equip d’À Punt Notícies ha entrat a l’edifici, que es reestrena amb l'exposició temporal "Darrere la casa de l'artista".
L’ampliació ha preparat el museu per a una nova etapa, mentre la casa històrica del pintor continuarà en rehabilitació. Amb més espai per a exposar, investigar i conservar el llegat de Joaquim Sorolla, ara l'arquitectura contemporània i la llum reinterpreten la identitat i el llegat del pintor valencià. “Tracten de donar la mateixa llum que ell tenia per al seu propi estudi”, assegura l’arquitecta Fuensanta Nieto.
El també arquitecte Enrique Soriano deixa clar que el museu havia de reflectir el món de Sorolla. “Es troba l’essència en una successió de sales que tenen la mateixa proporció que les que tenia l’artista”, assegura.
Les cobertes de les sales expositives, amb grans lluernes, són un dels elements més singulars de l’ampliació. La llum natural acompanya el recorregut fins al pati, en una arquitectura que mira Sorolla per a connectar el passat i el present.
Arquitectura i memòria són el fil conductor de la mostra que estrena l'espai. Vora cent onze anys d'història, plànols, fotografies, dibuixos i una maqueta, que mostra com Sorolla va concebre sa casa a Madrid i com es va transformar en museu.
Es tracta de dos mil metres quadrats que incorporen quatre sales d'exposicions on s'exhibiran algunes de les obres permanents. També hi haurà un auditori per a huitanta persones i nous espais de conservació i restauració.