Les fogueres infantils prenen els carrers per a la seua nit de la Plantà

La il·lusió i la faena de tot un any es veuen materialitzades en els 90 monuments que estan preparats per als dies grans d'Alacant

La calor ha fet que es retarde la plantà de les 90 fogueres infantils / À Punt

Els dies més intensos de les Fogueres comencen amb protagonisme als carrers d’Alacant per als monuments dedicats al públic més menut. Les fogueres infantils agafen forma en la jornada clau que és la nit de la Plantà.

Entre els 90 monuments d’infantil n'hi ha de diferents estils, mides i temàtiques, però tots amb la mateixa il·lusió per vore la faena acabada i el treball de tot un any, per fi, plantat.

Entre els artistes consolidats, com Manolo Rubio, que planta a Florida-Portatge, trobem qui s’estrena en la categoria Especial a Alacant, com el valencià Sergio Alcañiz, artista de Séneca-Autobusos o l’alacantí Adrián Alcaraz, de La Ceràmica.

Aconseguir el primer premi és molt difícil, ho saben, i per a molts poder plantar i poder fer-ho en Especial ja suposa tot un orgull. Tot i això, l’objectiu és clar: deixar la foguera rematada a la perfecció amb tots els detalls cuidats al mil·límetre, perquè d’entre totes, siga la millor per a glòria de la seua comissió.

Com explica Fernando Foix, artista de Baver - Els Antigons, “guanyar sempre és una satisfacció, però és una cosa molt difícil i si la comissió està contenta amb el que hem plantat crec que és suficient”.

Les infantils han d’estar plantades esta nit, però també en les fogueres adultes avança el treball per a arribar a la data de la seua plantà oficial, tenen un dia més al davant.

També et pot interessar

stats