Comencen els preparatius del Misteri d'Elx amb el primer assaig

Prop de 200 persones treballen per a fer possible esta representació

El primer assaig del Misteri d'Elx ha sigut un èxit / À Punt NTC

Els preparatius previs a les representacions del Misteri d'Elx, que es podrà vore en À Punt en directe este divendres, són tot un ritual. Hores abans del primer assaig que va tindre lloc este dilluns, la Casa de la Festa bull d'activitat. Prop de 200 persones treballen per a fer possible estes representacions donant les últimes puntades al vestuari i arreglant barbes i perruques.

Col·locades túniques, barbes i perruques, els 45 actors que hi participen enfilen, en processó, el camí cap a la basílica de Santa Maria de la capital del Baix Vinalopó. Alguns d'ells s'estrenen al Misteri i serà la seua primera actuació. A l'interior, centenars de persones esperen per a vore este drama sacrolíric declarat patrimoni de la humanitat.

Participar en el Misteri és una tradició per a moltes famílies il·licitanes. Pare i fill compartixen, enguany, escenari interpretant Sant Joan i la Maria. Carlos Javier Sánchez, que fa de Sant Joan, assegura que el Misteri està "ficat al nostre ADN i és el més gran que tenim".

Estos assajos, als quals s'accedix amb entrada, permeten, a més, provar bona part dels mecanismes que s'utilitzen tant en la vespra com en la festa. Primera prova superada, i amb èxit.

També et pot interessar

stats