Canals es prepara per a la festa i entapissa la foguera més gran d’Espanya
L’estructura ja està plantada al centre de la plaça i els operaris la cobrixen de verd. El divendres 16 de gener li botaran foc
Canals ja té signes més que evidents que les festes de sant Antoni estan a tocar. I un, el més visible per les dimensions, és la foguera més gran d’Espanya, que ja pren forma a la plaça. Queda poc més d’una setmana perquè li boten foc, divendres que ve, i per això cal afanyar-se a muntar-la. L’estructura ja està plantada i fins i tot ha començat el revestiment que la cobrirà de verd.
Després d'assegurar l'estructura dels troncs que van començar a arribar a la plaça a principis de desembre i després de la plantà del pi de l'1 de gener, els muntadors d’una empresa especialitzada en jardineria han començat a revestir la foguera amb les branques de pi que li donen el característic color verd.
La foguera arriba als setze metres d’alt i es cremarà divendres. Serà l’acte amb què començaran les festes de Canals. Abans que això passe, i una vegada els muntadors la lliuren als festers, veïnat i visitants la rodaran per a, en molts casos, clavar dins el paperet amb el desig que esperen vore complit una vegada cremat.