Autèntica orxata valenciana a l’últim ‘aguaducho’ de Madrid
L’últim quiosc d’orxata pertany a la quarta generació d’una família d’orxaters de Crevillent, localitat del Baix Vinalopó
Al carrer de Narváez, prop del metro de Goya, sobreviu un quiosc que guarda tota la tradició dels orxaters de Crevillent. Són la quarta generació de la família Guilabert. El quiosc Narváez és l’últim quiosc d'orxata a Madrid on la frescor de l'aigua de xufa s'ha mantingut intacta més d'un segle, amb el segell de qualitat de Crevillent. Tot es fa diàriament, de manera artesana sense industrialitzar: orxata, llimonada i aigua de civada.
Els Guilabert, família de mestres orxaters de la localitat del Baix Vinalopó, van emigrar a la capital el 1910 i posaren en marxa la paradeta. Des del 1944 s’instal·len cada primavera al barri de Salamanca i generació rere generació han mantingut la tradició de les begudes artesanes. La de José Manuel és la quarta.
Els aguaduchos, com els anomenen a la ciutat, van arribar a ser més de 300 en els seixanta, la majoria de Crevillent. Ara José Manuel, l'últim orxater amb quiosc a Madrid, espera que la tradició sobrevisca a la quinta generació.