València, ciutat referència de la dansa gràcies al campus d'ADAM i la Fundació Hortensia Herrero
Un total de 150 ballarins s'entrenen i ballen durant dotze dies per a aconseguir estades en companyies i ballets internacionals
València torna a ser ciutat de referència de la dansa durant el mes d'agost. Un total de 150 ballarins, dels quals el 30% són valencians, s'entrenen i ballen durant dotze dies al campus d'ADAM i la Fundació Hortensia Herrero. En acabar, tindran l'oportunitat d'aconseguir estades en companyies nacionals o en ballets com el de Basilea o Stuttgart.
Cada agost des de fa setze anys, l'Associació de Dansa i Art del Mediterrani (ADAM) forma estudiants de dansa. Enguany, s'hi han inscrit 150, l'edició més nombrosa. Lola Ibáñez va començar a ballar a l'escola municipal del seu poble, el Pinós (Vinalopó Mitjà). És el quart any que ve al campus, però enguany estes classes serviran de preparació per al que està a punt de viure: l'1 de setembre, amb 16 anys, comença formació a l'Òpera de París.
"És un lloc on no m'imaginava mai ser-hi, des de xicoteta somiava amb estar en grans escoles i este any tinc molta il·lusió", assegura a À Punt.
Marina Mata ha crescut en estes aules. Des dels 15 s'ha format en el campus i este dimecres torna com a professional amb 23. Fa cinc anys que treballa a Munic, al Ballet Estatal de Baviera, i pren classes per a posar-se en forma abans de començar la temporada. Sempre ha estat becada per la Fundació Hortensia Herrero.
"Des de la primera volta que em vaig presentar em van becar per a tots els estius. Va ser un suport molt gran perquè no m'ho podria haver permés. Treballar amb mestres i amb repertori que no hauria treballat en altre lloc... ho recorde amb molt d'afecte", explica.
Dos setmanes de disciplina tot i ser agost, però també una oportunitat d'interrelació entre companys que és preludi de la, gens fàcil, carrera professional que els espera.