El Rototom congrega 211.000 assistents de 77 països després de dos anys d'espera

Ha sigut el primer festival europeu a mesurar i verificar la petjada de carboni i ha reduït les despeses en plàstic

VÍDEO | Empoderament femení al Rototom
Imatge d'arxiu d'un dels concerts del Rototom del 2022 / À Punt NTC

El Rototom Sunsplash ha finalitzat l'edició del 2022 davall el lema 'We must change the world'. Enguany ha congregat 211.000 assistents de 77 països després de dos anys d'espera per la pandèmia. Des de l'organització destaquen que ha sigut una "edició especial" pel retrobament que ha suposat per a una comunitat "planetària" que "desitjava tornar a viure l'experiència Rototom Sunsplash": diversitat, interculturalitat i compromís, que fa de la cita musical "una experiència global sense límit d'edat".

Durant una setmana, el recinte de concerts de Benicàssim, a la Plana Alta, ha rebut gent d'Espanya, França, Itàlia, Alemanya i el Regne Unit, encara que s'hi ha unit també públic de l'Uruguai, Egipte, Tailàndia, Kenya, Haití, Indonèsia, Vietnam, Islàndia, Nova Zelanda o Trinitat i Tobago, entre molts altres, segons ha informat l'organització en un comunicat.

Aquestes set jornades de festival han sumat prop de 200 concerts i sessions. En aquest sentit, l'organització ha destacat la reacció "exemplar" dels assistents al festival quan, en les últimes hores de la segona jornada, el recinte de concerts va haver de ser desallotjat de manera preventiva pel temporal de vent.

El festival ha subratllat al balanç que han arribat en línia a 2,8 milions de persones fora del recinte de concerts, gràcies a la retransmissió via streaming dels xous del Main Stage i el Lion Stage, i dels principals debats i sessions de la Reggae University durant la setmana. Una audiència que ha sumat seguidors de 90 països per a gaudir de més de 650.065 hores de retransmissions en viu des dels diferents canals digitals del festival.

Entre les novetats d'aquest retorn, ha destacat que ha sigut el primer festival europeu a mesurar i verificar la petjada de carboni gràcies a un projecte implementat per Twawa i Global Omnium. A més, el certamen ha reforçat el compromís ambiental amb una filosofia lliure de plàstics. Ha eliminat un any més les botelles d'aigua, cosa que n'ha estalviades 140.000, i ha instal·lat més fonts i casetes de recàrrega hídrica. A més, el festival ha advocat per un sistema de gots reutilitzables i ha fet una campanya de col·laboració amb el Banc d'Aliments.

També et pot interessar

stats