"Principis": un homenatge a la generació daurada de l’art urbà al Centre del Carme de València
Es poden vore obres de Julieta XLF, David de Limón, Deih, Dulk, o Cachetejack, entre altres
El Centre del Carme acull "Principis", una mostra que ret homenatge a la generació daurada de l'art urbà valencià, i que es podrà vore fins a l'octubre. Un repàs a la trajectòria d'artistes com Julieta XLF, David de Limón, Deih o Dulk, referents dins i fora de les nostres fronteres.
Deu murs resumixen trenta anys d'art urbà valencià. Un repàs cronològic que transita per la trajectòria de deu artistes valencians que, esprai en mà, van trobar la manera d'expressar-se.
Barbiturikills, Xelon, Pichiavo o Julieta XLF, són una generació d'artistes que ha crescut als carrers de València i que ha traspassat fronteres.
“Mai m’hauria imaginat ni estar en este museu, que per a mi és un referent, ni haver aconseguit el projectes que he aconseguit. Quan entre amb els meus materials en un lloc així pense: ‘qui m’ho hauria dit’” afirma Julieta XLF, en declaracions a À Punt.
Art transformador que ha impregnat de color, però també de valors, les parets d'arreu del món. Des de l'oda a la conservació del món animal de Dulk, fins a la diversitat sexual de Vinx, passant pel feminisme de Cachetejack.
Núria Bellver, una de les components de Cachetejack, explica que, al seu entendre, és molt important contar alguna cosa a l’hora de crear. “Volem posar fi a la violència masclista”, assegura.
El mur negre recorda l’absència de Hyuro, que va faltar en el 2020, un homenatge imprescindible a la seua trajectòria i llegat. Vinz Feel Free, artista urbà i comissari de l’exposició, assenyala que esta exposició dona la possibilitat de vore l’última obra que va realitzar, un esbós per a un mural que mai va poder arribar a fer a París.
Més llegit
-
L'incendi avança descontrolat a la serra de la Calderona i ja ha cremat 133 hectàrees
-
Oferixen 500.000 euros de recompensa pel líder d'una màfia balcànica que operava a València
-
Uns cambrers rescaten tres xiquets que havien ignorat la bandera roja a Benicàssim
-
Més d'una desena de dotacions de bombers treballen en un incendi forestal causat per un llamp a la Calderona
-
D'estar entre les màximes més altes d'Espanya a caure 20 °C de colp: el temporal enfonsa les mínimes
-
La Generalitat ordena evacuar el veïnat de Gátova per l'avanç de l'incendi que crema a la Calderona