Els premis Amics de la Gastronomia Mediterrània reconeixen la tasca divulgadora de ‘La cuina de Morera’
El xef Jordi Morera i la nutricionista Ana Sirvent han rebut el guardó per conservar la tradició gastronòmica valenciana i fusionar-la amb els bons hàbits alimentaris
L’associació Amics de la Gastronomia Mediterrània i el bloc Rec&Rec han atorgat el premi Comunicació i Gastronomia al programa d’À Punt La cuina de Morera aquest divendres a la nit en una gala celebrada a l’edifici Veles e Vents de València amb més d’un centenar d’assistents.
L’espai televisiu diari, amb una marcada presència en les xarxes socials i disponible a la carta, ha sigut reconegut “per conservar les tradicions, els costums i les arrels valencianes fusionades amb els bons hàbits d’alimentació”.
El xef Jordi Morera s’ha mostrat molt emocionat per ser part dels sis premis atorgats, “que fan falta, perquè reconeixen el sector primari, sense el qual els cuiners no som ningú”. Pel que fa a la situació actual de la gastronomia valenciana ha remarcat que la “gent jove està recuperant els plats tradicionals perquè no es perda la nostra cultura culinària”.
D'una altra banda, la nutricionista Ana Sirvent ha agraït que aquests guardons donen importància també a la nutrició. Aquesta experta considera que així, “a poc a poc es visibilitza i valora aquesta professió”. Sirvent ha volgut remarcar també que aquest premi és “d’un equip molt gran” que fa possible aquest programa.
Aquests són la resta de premiats de la nit:
- La cooperativa de Viver (Alt Palància)
- El forn Llàtzer de València
- La formatgeria Hoya de la Iglesia de Los Pedrones, pedania de Requena
- Olegario Alario, propietari de la Carinesseria Olegario, a Simat de la Valldigna (Safor)
- María José Martínez, xef del restaurant Lienzo de València
Més llegit
-
Sabor Amar Paellas, de Quito, millor paella del món en el concurs internacional de Sueca
-
Un mort i una ferida en un accident entre un cotxe i una moto en la CV-339, a Llíria
-
Sánchez anuncia una nova ajuda de 30.000 euros per al lloguer amb opció de compra per a jóvens
-
La Guàrdia Civil desarticula un laboratori de cocaïna i dos punts de venda de droga a Silla i Picassent
-
El govern espanyol notifica 7.499 pisos turístics il·legals a la Comunitat Valenciana que hauran de retirar els anuncis de les plataformes
-
Bartolomé Pérez, sobre la salut mental: "Hauria d’estar completament normalitzada en el currículum escolar”