La pirotècnia Aitana fa tremolar València sencera amb 275 de pólvora, el màxim permés

Després de la mascletà hi ha hagut altra intifalla demanant la dimissió de Mazón, organitzada per Joves Compromís

Mascletà del 15 de març de les Falles 2025
Mascletà del 15 de març de les Falles 2025 / Junta Central Fallera

La pirotècnia Aitana ha tingut l'honor de disparar este dissabte, segurament, en la mascletà amb més públic de totes les Falles. Els carrers del Cap i Casal ja estan ocupats pels envelats i pels monuments fallers —que acabaran de plantar esta nit— i en cada racó de la ciutat ja es respira ple ambient de Falles.

Ha sigut a les 14 hores quan les falleres majors de València, Berta Peiró i Lucía García, han entonat per dotzena vegada (recordem que tres mascletaes han hagut de ser ajornades per l'oratge) el "Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà" que dona inici a l'espectacle pirotècnic i que ha fet tremolar de nou la plaça de l'Ajuntament de València.

Una mascletà amb una potència quasi insòlita, i és que ha utilitzat un total de 275 quilos de pólvora, el màxim permés en la normativa. Els esclats de la plaça, a la qual no cabia una ànima més, s'han escoltat pràcticament per tota València.

A més, amb esta mascletà, titulada "Valencians, en peu, alceu-se", la pirotècnia de Bèlgida (Vall d’Albaida) ha fet l'ullet als municipis afectats per la dana, i ha fet valdre la capacitat de recuperació i resiliència del poble valencià.

Però no tota la pólvora es dispara al migdia, també de nit hi ha programat un acte ben especial: la nit de l'Alba. Serà durant les últimes hores d'este 15 de març quan els artistes fallers facen els últims retocs dels monuments en la Plantà.

Després, per a celebrar que les falles estan plantades i donar la benvinguda oficial a les festes, les comissions falleres dispararan simultàniament focs artificials. Uns focs que tindran el zenit a la plaça de l'Ajuntament de València, amb l'espectacle que ha preparat la Pirotècnia Valenciana sota el lema "La llum de les flames josefines".

Intifalla per a demanar la dimissió de Mazón

Diversos moviments d'esquerra han tornat a fer-se notar després de la mascletà, en una de les intifalles que estan duent a terme des del passat 1 de març. Un nombrós grup de persones ha desplegat una pancarta on ha demanat la dimissió del president de la Generalitat, Carlos Mazón. A més, la protesta també donava suport al poble palestí amb una gran bandera de Palestina, onejada pel col·lectiu BDS País Valencià.

Vota la millor mascletà

Torna Valora les mascletaes, una oportunitat de convertir-te en jurat i puntuar amb aplaudiments les disparades. Com? Durant l'emissió en directe, si ens segueixes des de la televisió, pots escanejar el codi QR que apareixerà en pantalla. També es pot votar en el web d'À Punt a través d'este enllaç

Ací pots veure la mascletà: 

També et pot interessar

stats