Penélope Cruz rep el Premi Nacional de Cinematografia
El jurat ha valorat el "brillant llegat" de l’actriu que "enriqueix el patrimoni cultural espanyol"
L'actriu Penélope Cruz ha rebut aquest dissabte de mans del ministre de Cultura, Miquel Iceta, el Premi Nacional de Cinematografia 2022 en el marc del Festival de Cinema de Sant Sebastià, un guardó que reconeix un dels currículums cinematogràfics més rellevants del cinema espanyol actual.
El premi s’afegeix a un ampli palmarés que inclou altres reconeixements internacionals, com les quatre nominacions a l'Oscar, una d'elles en forma de premi de l'acadèmia americana per Vicky, Cristina, Barcelona, un Cèsar d'Honor francés, la Copa Volpi del Festival de Venècia i tres premis Goya d’un total de 13 nominacions.
El Ministeri de Cultura, que concedeix anualment aquest guardó dotat amb 30.000 euros, ha destacat que el jurat ha apostat enguany per la intèrpret de manera unànime "pels èxits acumulats el 2021, que s'uneixen a tots els recollits en una trajectòria excepcional". A més, el jurat afegeix que es tracta "d’una actriu icònica" amb un "brillant llegat" que "enriqueix el patrimoni cultural espanyol".
En la passada edició, el guardó va distingir José Sacristán, que va unir-se a una àmplia llista de personalitats de la cinematografia espanyola, entre els quals hi ha Isabel Coixet, Antonio Banderas o Fernando Trueba.
Més llegit
-
Set anys de presó per a l'exdirector de l'Hospital General de València Sergio Blasco per manipular contractes sanitaris
-
Dotze persones ateses per inhalació de fum i ansietat en un incendi en una vivenda a València
-
Veneçuela confirma 920 persones mortes, 3.360 ferides i almenys hi ha 14 espanyols sepultats
-
Els estudiants valencians obtenen la segona nota d'accés a la universitat més baixa de tot Espanya
-
L’Agència Espacial Europea capta la foto més gran del cor de la Via Làctia, amb seixanta milions d'estreles
-
El Consell prorroga fins al 31 de desembre la reducció dels preus del transport públic