Els primers ninots de la falla municipal arriben a la plaça de l'Ajuntament
Després de la pluja dels últims dies, les comissions de la Secció Especial comencen a traure els monuments del taller
L’ambient faller ja es percep, cada vegada més, a València. Quan falta més d’una setmana perquè s’inicie la Plantà oficial, els camions han començat este divendres les maniobres de precisió per a dur pels carrers de València les peces dels monuments. Comissions com la del Pilar o la de Na Jordana rebien a primera hora i amb impaciència els primers ninots que ocuparan les places fins que el 19 de març queden reduïts a cendra.
La plaça del Pilar començava a quedar-se menuda este divendres al matí per a les primeres peces d'"Icònica", la falla que ha dissenyat Francisco Torres per a la comissió. La seua fallera major, Andrea Martínez, reconeixia davant de les càmeres d’À Punt que el de hui era un dia “molt il·lusionador”, perquè els fallers veuen com tot un any de treball comença a agafar forma.
Els integrants del Pilar esperaven viure eixe moment fa uns dies, però les pluges, encara que a la ciutat no han sigut molt significatives, els van fer retardar una miqueta el trasllat.
A la comissió de Na Jordana, en canvi, les peces de la falla arriben el dia previst. Els fallers ho havien programat així com a part de la celebració del 75é aniversari de la comissió, de manera que s’ha preparat un acte especial que donarà la benvinguda de vesprada a la peça central del remat, com explicava Pere Borrego, president d’esta falla del Carme.
Ja de vesprada, amb la mascletà disparada i la plaça de l'Ajuntament més buida, s'han traslladat al cor de la ciutat les primeres peces de la falla municipal que ha creat Santaeulalia.
També s’afanyen a buidar el carrer els fallers d’Almirall Cadarso, Exposició-Micer Mascó i Convent de Jerusalem, que esta vesprada comencen a traslladar peces dels monuments.