La 'Música empresonada' torna a Sant Miquel dels Reis
La dramatització musical rescata la vida dels músics represaliats al mateix monestir, que va ser presó fins a finals dels anys seixanta
La Direcció General de Cultura i Patrimoni de la Generalitat Valenciana ha posat en marxa per tercer any consecutiu la representació Música empresonada, una dramatització musical que ret homenatge als músics i compositors valencians que van ser empresonats per les seues idees durant la Guerra Civil i la dictadura franquista.
Les representacions van començar aquest dijous i es prolongaran durant els dies 2, 6, 7, 8 i 9 d’octubre. L’entrada és gratuïta i s’ha de descarregar en aquesta pàgina web.
L'argument de l'obra
L’espectacle, que té com a marc l’escenari del monestir de Sant Miquel dels Reis, comença amb una revetla que festeja l’aniversari de la II República, que es veu truncada amb l’esclat de la Guerra Civil. A partir d’ahí es desenvolupa un argument basat en fets i personatges reals amenitzat amb música de concert.
El monestir de Sant Miquel dels Reis va ser presó de fet fins al final dels anys seixanta, el que dona a la representació una solemnitat afegida.
Més llegit
-
Insults, maltractament físic, amenaces i falta de menjar: les acusacions dels fills de l’exmilitar i l'entrenadora de futbol Patricia Campos
-
El Consell aprova modificar el currículum de batxillerat per a adequar-lo a la normativa estatal i a les PAU
-
Set anys de presó per a l'exdirector de l'Hospital General de València Sergio Blasco per manipular contractes sanitaris
-
L'ONU alerta que el mercat mundial de les drogues ha augmentat un 34% en una dècada i és més divers que mai
-
Els estudiants valencians obtenen la segona nota d'accés a la universitat més baixa de tot Espanya
-
Veneçuela confirma 920 persones mortes, 3.360 ferides i almenys hi ha 14 espanyols sepultats