Els municipis espremen les últimes hores de les Falles
Gandia, Borriana, la Vall d'Uixó o Cullera són algunes de les localitats que viuen amb intensitat aquest últim cap de setmana de les festes
Pot ser que l'epicentre de les Falles es trobe a la ciutat de València, però això no vol dir que nombrosos municipis de tot el territori no les gaudisquen amb la mateixa emoció i energia.
Gandia (Safor) és un d'ells. Els carrers s'han omplit de gom a gom i les falles són el centre de totes les mirades. Aquest dissabte la capital de la Safor va celebrar l'Ofrena a la Mare de Déu dels Desemparats, a la qual, a banda de les falleres majors i les Corts d'Honor, va assistir també la ministra de Ciència i Innovació i exalcaldessa de la localitat, Diana Morant.
A Cullera (Ribera Baixa) les falles també s'estan vivint intensament, i a més, és el destí triat per turistes que volen fugir del bullici de les Falles de València. La proximitat i la cura en els detalls dels monuments fan que siga una de les millors alternatives per a gaudir d'un dia faller. També aquest dissabte dugueren rams de flors a la Mare de Déu del Castell en una Ofrena molt especial. Els cullerans tenen preparat per a l'últim dia una mascletà a les 14:30 i la Cremà, que començarà a les 20:00 amb les falles infantils i continuarà a les 23:00 amb les falles grans.
A la Vall d'Uixó (Plana Baixa), les Falles porten un ritme frenètic que té parada obligada en la Falla l'Ambient, la millor d'enguany. Ahir també van fer l'Ofrena a la Mare de Déu dels Desemparats i aquest diumenge es preparen per a la Cremà, que també serà de 20:00 fins passades les 23:00 hores.
El so de les xarangues inunda els carrers de Borriana. Aquest matí han rendit tribut a la Mare de Déu de la Misericòrdia amb l'Ofrena. En el cas de la capital de la Plana Baixa, les falles d'enguany finalitzaran a les 22:00 amb la Cremà dels monuments.
Un gran nombre de localitats com Dénia (Marina Alta), Xàtiva (Costera), Torrent (Horta Sud) o Alzira (Ribera Alta) també s'acomiaden aquesta nit de les Falles 2023.
Més llegit
-
La Comunitat Valenciana entra este dilluns en el pic de l’episodi de calor
-
El CGPJ obri expedient al jutge Peinado per les al·lusions a la policia per a justificar la retirada del passaport a Begoña Gómez
-
El conseller de Sanitat i el sindicat CESM-CV confien a tancar un acord per a la jornada de 35 hores
-
La CHX garantix l'abastiment d'aigua de València amb el final de les reparacions pels danys causats per la dana en el canal Xúquer-Túria
-
Detingut a Paterna el soci d'una empresa fotovoltaica per estafar a Alacant més de 7.500 euros
-
Un jutjat investiga l'agressió d'un policia a una docent jubilada a València
Més vist
Més escoltat
-
23.06.2026 | Les notícies del migdia
-
22.06.2026 | La vesprada d'À Punt | Tercera Part
-
22.06.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Juanvi Badía i la nova etapa de La Alegria de la Huerta i el grup Mercabanyal
-
23.06.2026 | 90 minuts
-
22.06.2026 | Les notícies del migdia
-
22.06.2026 | L'hora de la cultura | “El Pretext”, amb Arturo Orrico