El Mubag d'Alacant confronta en un diàleg Sempere i Pantone

El museu exposa en paral·lel l'obra de l'artista universal d'Onil i la del contemporani argentí

Sempere va morir un any abans del naixement de Pantone / À Punt NTC

Eusebi Sempere va morir el 1985. Felipe Pantone va nàixer l'any següent. El primer va ser un artista gràfic d'Onil que es va fer universal amb la seua obra caracteritzada per la repetició geomètrica i la linealitat. El segon és un artista nascut a Buenos Aires que va començar a desenvolupar a Torrevella la seua obra sustentada en l'art cinètic. Ambdós no van coincidir en el temps, però des d'aquest cap de setmana i fins al 15 de juny les seues obres dialoguen al Museu de Belles Arts Gravina (Mubag) d'Alacant.

Segons Jorge Soler, director del Mubag, es tracta de "tècniques diferents d'un mateix art cinètic" i d'una aproximació que "ens fa rememorar aquell artista universal amb les noves tendències". Tot això en l'Any Sempere i en el museu que acull 53 de les seues obres.

Si haguera tingut l'oportunitat digital i l'ordinador, Sempere s'haguera acostat encara més a l'obra de Felipe Pantone María José Gadea - Tècnica d'exposicions del Mubag

Aquest diàleg entre l'obra dels dos artistes no coetanis desperta una comunicació bidireccional. María José Gadea, tècnica d'exposicions del Mubag, explica que, d'una banda, "Pantone diu que beu de la font de Sempere", i d'una altra banda, "si haguera tingut l'oportunitat digital i l'ordinador, Sempere s'haguera acostat encara més a l'obra de Felipe Pantone". Una bona ocasió per a descobrir sinergies en el color, l'abstracció i la llum entre els dos artistes, les quals parlen de la moderníssima visió d'Eusebi Sempere i de la influència sobre Pantone.

També et pot interessar

stats