La mascletà i la Cremà protagonitzen els cartells de Falles 2020

Dídac Ballester firma esta campanya gràfica que s'ha presentat a l'Ajuntament de València

La campanya gràfica juga amb dos elements, la mascletà i la cremà, per parlar de l’inici i de la fi de la festa.
La campanya gràfica juga amb dos elements, la mascletà i la cremà, per parlar de l’inici i de la fi de la festa. / JCF

La mascletà i la Cremà són els dos aspectes de les Falles que protagonitzen els principals elements de la imatge gràfica de la festa enguany. El treball, realitzat per Dídac Ballester, s’ha presentat al Saló de Cristall de l’Ajuntament de València.

El dissenyador valencià ha explicat com ha jugat amb dos elements per parlar de l’inici i de la fi de la festa. A més, els cartells mostren dos realitats de les Falles, de dia i de nit, i donen protagonisme al fum “darrere del qual hi ha tot un seguit d’elements clau de la festa que cal anar descobrint”.

La campanya –que també constarà de diverses aplicacions complementàries encara per descobrir per tal de comunicar aspectes diversos de la festa com ara les exaltacions de les falleres majors, el calendari pirotècnic o l’Exposició del Ninot– vol donar unitat i coherència a tota la comunicació gràfica de la festa tant en la ciutat –a través de diversos circuits de mupies que per cinqué any anunciaran la festa als carrers de València– com en l’àmbit estatal i internacional. Així els elements centrals d’esta imatge gràfica serviran ja per a comunicar el programa oficial d’actes en FITUR, la imminent Fira Internacional de Turisme que acollirà Madrid esta setmana.

La d’enguany és la cinquena vegada amb una crida a projecte oberta a totes i tots els professionals del sector del disseny per ca rear la imatge gràfica de les Falles. El jurat, format per diverses associacions del disseny i la il·lustració com ara l’Associació de Professionals de la Il·lustració  Valenciana (APIV), l’Associació de Dissenyadors de la Comunitat Valenciana (ADCV) i l’Associació d’Empreses de Comunicació Publicitària de la Comunitat Valenciana (COMUNITAD), juntament amb Daniel Nebot, Premi Nacional de Disseny i autor de la imatge gràfica de les Falles de 2019, van triar Dídac Ballester per unanimitat.

El pressupost per a fer esta imatge gràfica ha sigut de 4.500 euros més IVA, una xifra a què ja es va arribar ara fa dos edicions, quan es va incrementar un 12,5 per cent respecte al procediment obert en 2016 i un 50 per cent respecte al primer any, el de la convocatòria per a la imatge de les Falles de 2016.

També et pot interessar