L’Òpera de Los Angeles conclou que les acusacions a Plácido Domingo són creïbles

Un equip d’advocats independent avala les denúncies d’assetjament sexual de dones que havien treballat amb el tenor.

El tenor Plácido Domingo a l’Escola de Música de Nova York, el passat 2018
El tenor Plácido Domingo a l’Escola de Música de Nova York, el passat 2018 / Shannon Stapleton (Reuters)

L’Òpera de Los Angeles ha resolt que les acusacions d’assetjament sexual contra Plácido Domingo són creïbles, després d’uns mesos d’investigació interna. La institució, que va dirigir el tenor espanyol entre 2003 i l’octubre passat, ha fet públic el sumari de conclusions del bufet Gibson Dunn i apunta que algunes de les suposades víctimes “es van sentir desanimades a denunciar a causa de la importància i talla del senyor Domingo”.

“El nivell d’incomoditat declarat per les dones va variar, des d’algunes dones indicant que no es van sentir incòmodes fins unes altres que van descriure un trauma significatiu”, apunta el text. L’equip d’advocats independent, contractat per l’òpera, ha assegurat que el tenor va cooperar amb la investigació i es va reunir voluntàriament per a mantindre una entrevista sobre el cas. “Ell va negar totes les acusacions de contacte no desitjat i va sostindre que totes les seues interaccions van ser consensuades”, destaquen.

El tenor va assegurar en un comunicat, després d’un temps de silenci, que acceptava “tota la responsabilitat” de les seues accions i va demanar perdó “pel dolor causat” a totes les dones que el van acusar. Des del passat estiu, diverses dones que havien treballat amb Domingo van començar a publicar en la premsa acusacions contra l’artista, la gran majoria d’assetjament sexual i, algunes, com la de la cantant Angela Turner Wilson, d’abús en incloure contacte físic no consentit.

Per a dur a terme aquestes perquisicions, l’equip legal va enviar cartes als empleats i extreballadors de l’Òpera de Los Angeles, a més de contactar amb els periodistes que van publicar informacions, i va crear una adreça de correu perquè qualsevol poguera contactar o compartir dades vinculades amb el cas. “Gibson Dunn va detectar que els protocols de comunicació de l’òpera sobre assetjament sexual eren insuficients”, subratllen, a més d’afegir que el centre va activar un protocol més reactiu a partir de 2018, quan l’organització va implementar un enfocament “més proactiu” davant del problema.

També et pot interessar