La identitat visual de València Capital Mundial del Disseny guanya dos premis Red Dot Design

Una marca que va concebre el dissenyador valencià Ibán Ramón que ja s'ha emportat un premi d'or dels Graphis Poster d'enguany.

La identitat visual de València Capital Mundial del Disseny guanya dos premis Red Dot Design

La marca de València com a Capital Mundial del Disseny 2022, concebuda per un dissenyador gràfic Ibán Ramón, ha estat guardonada amb dos premis Red Dot, els considerats com els Oscars del disseny a escala mundial, en les categories de marca i comunicacions. El jurat de 24 experts internacionals ha destacat aquest projecte entre les prop de 7.000 propostes rebudes.

Ramón va dissenyar aquesta marca com un sistema modular i la principal virtut que té és la versatilitat, perquè pot adaptar-se a diferents configuracions i suports.

Està basat en “la geometria, un llenguatge modern des de fa 100 anys, des de la Bauhaus, i és un recurs natural dins del disseny gràfic. A més connecta molt bé amb la tradició històrica del cartellisme valència. En l'època de l'art-decó, en els anys de la República i l'inici dels anys 40, era molt usual que utilitzaren figures geomètriques en lloc de lletres. I eixe recurs s’està reutilitzant d'alguna manera en aquest cartell”.

Els colors estan molt connectats amb el Mediterrani. “Un groc lleugerament ataronjat que recorda la llum, el sol valencià, la platja. Un color molt vibrant que no s'ha explotat excessivament a València i que connecta amb nosaltres, el nostre paisatge i la cultura”.

Aquests dos nous Red Dots s'entregaran, si la pandèmia ho permet, en una cerimònia a Berlín al mes de novembre. Se sumaran al Gràfics Or? que va obtindre la versió groga del cartell enguany i la menció honorífica del mateix cartell en gris.

També et pot interessar