El Festival de les Arts anuncia la cancel·lació de la segona jornada després de les queixes per la falta de so
L'organització ha fet un comunicat en què explica que la decisió ha sigut presa per l'Ajuntament i Cacsa
El Festival de les Arts no celebrarà finalment la segona jornada prevista per a este dissabte. Així ho ha comunicat l'organització, que assegura haver rebut la notificació de la suspensió de l'Ajuntament de València i de la Direcció General de la Ciutat de les Arts i les Ciències (Cacsa), després dels concerts del divendres que van despertar moltes crítiques pel volum massa reduït de la música.
El recinte dels concerts està situat a la Ciutat de les Arts i les Ciències, un espai afectat per una sentència del passat 25 de març que va condemnar l'Ajuntament de València i va donar la raó a uns veïns de la zona per vulneració de drets fonamentals a causa de la contaminació acústica derivada d'este tipus d'espectacles.
Davant d'esta situació, el festival ha anunciat que retornarà íntegrament el saldo restant de les polseres i l'import de les entrades de dia corresponents a dissabte. També reemborsarà el 50% del cost dels diferents tipus d'abonament, tant generals com VIP i Golden VIP. En els pròxims dies s'habilitarà un canal específic per a gestionar les devolucions i possibles incidències.
La direcció del certamen insistix que la decisió de suspendre la jornada no és voluntària i assegura que, des que va tindre coneixement de la sentència, ha treballat per a buscar ubicacions alternatives.
Segons expliquen, es van valorar altres espais com el Circuit Ricardo Tormo de Cheste. "Esta voluntat de trobar solucions queda demostrada amb el trasllat d'altres esdeveniments de la nostra promotora, com Love The 90's o I Love Reggaeton, a l'estadi Ciutat de València", assenyalen.
A més, també afegixen: "Tanmateix, ens produïx una enorme tristesa i frustració comprovar que, durant tot este procés, no hem tingut l'oportunitat de mantindre una reunió amb l'alcaldia de València ni amb responsables de l'Ajuntament per a estudiar conjuntament possibles alternatives. Davant d'esta situació, ens vam vore obligats a continuar treballant fins al final per a fer viable la celebració del Festival de les Arts en l'emplaçament habitual".
Les mateixes fonts asseguren que van instal·lar "solucions d'enginyeria acústica" i van redissenyar espais amb l'objectiu de "compatibilitzar la celebració de l'esdeveniment amb el descans dels veïns". En canvi, la comunicació de la direcció general de la Ciutat de les Arts i les Ciències va arribar "vint minuts abans de l'hora programada d'obertura de portes al públic", lamenta l'organització, que admet la seua "frustració i decepció" per la cancel·lació de la resta del festival.