Dues il·lustradores formades a la UPV renoven la imatge de Burger King

La nova estètica decorarà els restaurants de la cadena nord-americana en més de cent països.

Il·lustracions dissenyades per Cachetejack per a la cadena de restaurants de menjar ràpid
Il·lustracions dissenyades per Cachetejack per a la cadena de restaurants de menjar ràpid

Cachetejack són Nuria Bellver i Raquel Fanjul, dues il·lustradores que el 2011 van acabar els estudis de Belles Arts a la Universitat Politècnica de València i que estan darrere de la nova estètica que la multinacional Burger King implantarà als seus restaurants després de 20 anys sense canvis.

Aquest any de confinament ha sigut molt productiu per a Cachetejack. El prestigiós estudi novaiorquès Jones Knowles Ritchie els va proposar el projecte per a la cadena nord-americana i en l'últim any han treballat colze a colze per a dissenyar les il·lustracions que donaran color a vora 18.000 restaurants de tot el món. Les artistes defineixen el seu treball, on el quètxup, les creïlles, la carn i la verdura són els protagonistes, amb "un puntet desenfadat i 'sexy', amb una mirada juganera i irreverent".

Dues joves "habitants d'internet"

Com expliquen a À Punt, aquest no és el primer gran projecte que Nuria i Raquel assumeixen, però sí el que ha tingut més repercussió i visibilitat. Aquesta parella artística formada per una valenciana i una àstur-aragonesa, que es van conéixer a la facultat de Belles Arts de la UPV, es presenta com "habitants d'internet", ja que "és la manera en què més ens movem". Des que acabaren la carrera, ara fa nou anys, han viscut a València, Praga, Londres, Àustria, Suïssa, Nova York, Armènia i Berlín i han treballat per a Netflix, Vogue, Facebook, Mastercard, Adidas o el New York Times, entre d'altres.

Projecte per a Facebook USA

Segons conten, aquest últim gran projecte no arriba per casualitat. Han sigut deu anys "d'esforç i dedicació a la creativitat, una barreja entre sort i perseverança". Una bona actitud vital i professional: "la nostra professió és igual de fàcil o difícil que qualsevol altra, segons com et prengues la vida veuràs mil contres o mil possibilitats". De cara al futur, els agradaria mantindre's en aquesta trajectòria ascendent que els permet continuar aprenent i poder compaginar projectes publicitaris a gran escala amb altres més personals, com ara tallers infantils, pintura mural al carrer o qualsevol proposta que les inspire.

També et pot interessar

stats