El Clec Fashion Festival reivindica la moda valenciana com a motor creatiu i compromés amb el planeta

El certamen, que se celebra divendres i dissabte a l’Hemisfèric, aposta pel talent jove, la innovació i la lluita contra el canvi climàtic

El Clec Fashion Festival se celebra este divendres i dissabte a l’Hemisfèric
El Clec Fashion Festival se celebra este divendres i dissabte a l’Hemisfèric / Clec fashion Festival

La sexta edició del Clec Fashion Festival convertirà este cap de setmana l’Hemisfèric de València en el centre de la moda, la creativitat i el compromís mediambiental. Amb el lema "Moda i compromís, de València al món i no al revés", el festival dirigit pel dissenyador Miquel Suay es consolida com una plataforma per a joves creadors i com un espai de reflexió sobre el paper de la moda en la lluita contra el canvi climàtic.

“Volem exportar moda i compromís activista des de València al món”, ha destacat Suay, que, a més, ha subratllat el valor del festival com a “ascensor per a impulsar el talent jove sense necessitat d’emigrar”. El director del Clec ha recalcat que “els grans noms que hi venen a desfilar són els joves dissenyadors seleccionats, perquè sonaran a tot arreu d’ací a uns anys”. Firmes consagrades —com Agatha Ruiz de la Prada o Dolores Cortés— apadrinaran les noves promeses, que compartiran passarel·la en un escenari emblemàtic de la Ciutat de les Arts i les Ciències.

A més de la passarel·la, el festival acollirà les ponències "Fashion Talks", amb figures internacionals com Noelia Beltrán, CEO de NOB166; Laia Grassi, experta en publicitat i intel·ligència artificial generativa; i el britànic Daniel Lismore, descrit per Vogue UK com “l’home més excèntric d’Anglaterra”. També hi haurà tallers d’il·lustració i la conferència "Inundacions naturals i la seua interpretació en diferents cultures", impartida per l’artista Alexey Timbul, que reflexionarà sobre la relació entre art, natura i esperança, coincidint amb l’aniversari de la dana.

La gran novetat d’enguany serà la Clec Fashion Creative Battle, un format que fusionarà moda i música urbana amb batalles creatives entre dissenyadors i rapers, on el públic podrà votar a través d’una aplicació. Les nits del festival es tancaran amb actuacions de talents emergents com Carmen Lillo o Miss Blanche.

Tant la Generalitat com l’Ajuntament de València han expressat el seu suport al projecte. La directora general d’Emprenedoria, Ester Olivas, ha remarcat que el Clec “unix tres eixos clau de la política valenciana: sostenibilitat, innovació i impuls al talent jove”. Per la seua banda, la regidora d’Innovació i Turisme, Paula Llobet, ha afirmat que “la filosofia i els objectius del festival estan plenament alineats amb el model de ciutat innovadora i sostenible que defén València”.

El festival compta amb el suport de la Generalitat i de l’Ajuntament de València, així com d’un ampli ventall de col·laboradors i patrocinadors del teixit cultural i empresarial valencià. Entre ells destaca la participació d’À Punt com a soci, que reforça la seua aposta per la difusió del talent, la innovació i la creativitat nascuda a la Comunitat Valenciana. L’ens públic s’implica així en la promoció d’un certamen que unix moda, art i consciència mediambiental, consolidant el Clec Fashion Festival com una cita de referència per a una moda que s’aprén, s’experimenta i se celebra, però també que inspira i transforma.

També et pot interessar

stats