Les cançons s’acurten per a adaptar-se a les xarxes socials

Hui en dia, que un tema passe dels quatre minuts és una temeritat per a la indústria discogràfica

Fragment del videoclip de "Motomami" / À Punt NTC

Les cançons són cada vegada més curtes, des de la dècada dels noranta s'han anat retallant. Per a fer carrera en TikTok i altres xarxes socials, la durada sí que importa. La capacitat d'atenció dels usuaris ha minvat tant que el fet que una cançó dure més de quatre minuts és tota una temeritat per a la indústria discogràfica.

Hui en dia, les fórmules musicals s'adapten a una impaciència pròpia de la generació Z. La dècada dels noranta va marcar un punt d'inflexió en la durada de les cançons, de manera que si tardaven cinc minuts a contar el que fora, ens esgotava. Es podia canviar de dial o de cadena, però ha sigut la irrupció de les plataformes socials les que han dictat sentència a la baixa. Les noves regles del joc les posa l'audiència i la pressa per a arribar al ganxo, el moll amb la tonadeta, s'ha convertit en urgència.

Tot el que acapara TikTok ha de ser curt per necessitat. Ho du en l'essència i en el modus operandi. En la llista de Billboard, 37 de les 100 cançons més escoltades no passen dels tres minuts. És la barrera psicològica que toleren els oients. Els algoritmes atorguen un tracte preferent a aquestes píndoles reproduïbles que, com més comprimides, més desitjades. Si el temps és or, no cal tot l'abecedari.

També et pot interessar

stats