Anticorrupció manté la petició de sis anys de presó per a l'exdirectora de l'IVAM per les presumptes obres falses de Rueda
El ministeri públic rebaixa a la meitat la responsabilitat civil perquè entén que a més de reproduccions s'hi van adquirir algunes obres originals
La Fiscalia Anticorrupció manté la petició de condemna de 6 anys de presó per a l'exdirectora de l'IVAM, Consuelo Ciscar, per la compra d'obres falses de Gerardo Rueda, però redueix a pràcticament la meitat la responsabilitat civil que atribueix als tres acusats, de 3,4 a 1,8 milions d'euros. Aquesta rebaixa la justifica en el fet que els informes sobre l'obra de Rueda en el museu valencià conclouen que “no tot van ser reproduccions”, sinó que, al costat de les obres adquirides per l'IVAM, Rueda en va donar altres que “sí que són originals”.
Anticorrupció també manté les peticions de condemna de 5,5 anys per a l'exresponsable d'administració de l'IVAM, Juan Carlos Lledó, i de 5 anys per al fill adoptiu de l'escultor madrileny com a autors de delictes continuats de prevaricació administrativa, falsedat documental i malversació de cabals públics en la seua modalitat agreujada, els mateixos que s'imputen a Ciscar.
El Ministeri Públic ha modificat les conclusions en la penúltima sessió del juí per la compra de presumptes reproduccions no originals d'obres de l'escultor madrileny Gerardo Rueda. La fiscal Virginia Abad ha insistit que en aquest cas no s'hi feren els informes preceptius per a l'adquisició d'obres d'art, en termes d'idoneïtat i preu, sinó que "es van simular".
Sobre el suposat sobrecost il·lícit de les obres i la seua discutida originalitat, que la fiscal ha considerat “la part més complicada del procés”, Abad ha manifestat que la reproducció pòstuma per part del fill de Rueda sense permís de l'autor manca de valor, ja que l'autoria correspon al descendent de Rueda i no a l'artista. Segons ha explicat, “com consideren els experts, es tracta de reproduir la idea o la voluntat de l'artista d'acord amb certs criteris deontològics, de bones pràctiques, com existeixen en moltes professions. La capacitat de crear no es transmet”.
Molts dels esbossos que "van inspirar" les peces comprades per l'IVAM “fan centímetres, 30 o 40 com a molt, i estan fets en fusta”, ha insistit la fiscal per a denunciar la suposada il·legitimitat de peces que posteriorment es van fondre i es van muntar en peces metàl·liques de gran format, algunes d'elles pintades.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part