Trobada de Dircom a À Punt
15 directors de comunicació d'empreses valencianes participen en una jornada de treball a les instal·lacions de Burjassot
À Punt ha sigut amfitrió de la jornada de treball de l'Associació de Directors de Comunicació (Dircom) celebrada hui dijous en el centre de producció de programes i informatius d'À Punt a Burjassot.
La jornada ha servit per a establir relacions de la marca À Punt dins el territori nacional atés que Dircom té vora 1.000 membres associats a tot Espanya.
“D’ací a unes setmanes, el proper 10 de juny, À Punt celebrarà el seu tercer aniversari i hem pensat que, donat el creixement exponencial que estem tenint i la penetració dins de la societat valenciana, com ens mostren cada dia les xifres d’audiència, aquesta jornada ens permet reforçar la visibilitat de la marca de la radiotelevisió pública i web valenciana a nivell nacional i internacional” –ha assenyalat Alfred Costa, director general d’À Punt Mèdia.
La jornada ha consistit en la visita de 15 directors i directores de Comunicació de Dircom de la Comunitat Valenciana a Burjassot, on han conegut de primera mà els estudis de ràdio i televisió, la redacció d’Informatius i el serveis de Documentació.
Per la seua part, la presidenta de Dircom, Esther Castellano ha comentat que “l'arribada d'À Punt ha suposat el ressorgir d'un sector fonamental per als qui ens dediquem a la comunicació, per això, des de l'Associació de Directius de Comunicació (Dircom) estem molt agraïts d'haver tingut l'oportunitat de conéixer de la mà del seu director, Alfred Costa la política de comunicació i el projecte de futur de la ràdio televisió pública valenciana. Amb aquesta trobada, hem iniciat una línia de col·laboració per a fomentar junts les relacions entre mitjans de comunicació i departaments de relacions externes en les empreses, un vincle clau per a tots els que formem part de la professió, en un costat o un altre de la barrera. Aquesta col·laboració, ens ajudarà a més a defensar el paper vertebrador de la comunicació, així com el rol estratègic del perfil del dircom en les empreses”.
En la conferència celebrada aquest matí, el director general d'À Punt ha desgranat el model d'À Punt que “obri les portes a tota la societat valenciana perquè s’hi senta representada”.
En aquest sentit, Alfred Costa ha indicat que els canals de ràdio, tele, web i xarxes socials estan al servei dels sectors productius de la Comunitat Valenciana, amb l’objectiu de promocionar l’activitat econòmica i empresarial que es duu a terme ací. A més, ha defensat la gran capacitat que té actualment l’ens públic per a impactar en el conjunt de la societat valenciana, ja que diàriament arriba a més de 700.000 persones.
Durant la sessió de treball, també han intervingut el dircom d’À Punt, Benjamín Marín, i el cap del servei de publicitat, màrqueting i comercial, Josep Rochera. Tots dos han explicat els objectius de màrqueting i comunicació, així com algunes de les estratègies i accions que estan implementant en la radiotelevisió valenciana. En aquest sentit també han concretat les modalitats de col·laboració entre les empreses i À Punt, com ara les relacions públiques, els convenis de col·laboració, la publicitat i altres fórmules més noves de coproducció de contingut, com el branded content.