À Punt participa en el Promercat-VLC Film Market amb l’objectiu d’enfortir el sector audiovisual valencià

Andreu Manresa (IB3), Núria LLorach (CCMA), Mar Iglesias (CVMC), Raquel Tamarit (GVA) i Núria Enguita (IVAM)
Andreu Manresa (IB3), Núria LLorach (CCMA), Mar Iglesias (CVMC), Raquel Tamarit (GVA) i Núria Enguita (IVAM) / Departament de Comunicació
22 de juny 2021 - 14:38

La presidenta en funcions de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació (CVMC), Mar Iglesias, ha participat en la inauguració de Promercat-VLC Film Market, que ha començat aquest matí a l’IVAM de València i que s’allargarà fins al divendres 25 de juny.

L’Institut Valencià de Cultura ha organitzat aquest mercat professional valencià presencial adreçat al sector audiovisual. L’objectiu de la iniciativa és impulsar el sector pel que fa a l’àmbit de la coproducció a la Comunitat Valenciana.

La inauguració ha estat a càrrec de Raquel Tamarit, secretària autonòmica de Cultura i Esport; Núria Enguita, directora de l’IVAM; Núria Llorach, vicepresidenta de la CCMA (Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals); Andreu Manresa, director general d’IB3, i Mar Iglesias, de la CVMC.

Iglesias ha assenyalat que “aquest espai de trobada és una oportunitat única per a aconseguir una relació fructífera per a totes les entitats, institucions i empreses productores implicades en la consecució de projectes audiovisuals”. Així mateix, ha remarcat, “esperem que el treball conjunt ens ajude amb el nostre objectiu de consolidar el sector audiovisual valencià”.

El director general d’À Punt Mèdia, Alfred Costa, també ha participat en la taula redona amb els responsables de TV3 i IB3, en la qual han comentat el paper de les televisions públiques i de les institucions en el nou mercat. Costa ha qualificat la trobada de molt interessant “perquè és un espai d’intercanvi d’opinions entre diferents actors del sector audiovisual com som les televisions autonòmiques i les productores que ens han de proveir de continguts responent a les demandes d’operadors públics i generalistes”.

“Tots detectem les oportunitats que ofereix un mercat de deu milions de persones per al sector audiovisual valencià ”, ha afegit “i de fet ja tenim molt avançat un producte de ficció valencià que es vorà també en TV3 i IB3”. 

En l’última de les taules previstes per a hui, el director de programació i continguts d’À Punt, César Martí, ha estat debatent amb els caps de continguts de TV3 i IB3 al voltant del model de televisió pública i els continguts de proximitat que poden oferir. 

Per a finalitzar el matí s’ha celebrat un pitching amb els productes seleccionats per l’organització. La jornada de hui està dedicada les produccions valencianes en què han participat productores i professionals de l’àmbit lingüístic valencià i les televisions d’À Punt, TV3 i IB3. Promercat continua els pròxims dies amb diferents jornades dirigides a les produccions que busquen la coproducció en l’àmbit estatal i internacional. Divendres finalitza aquesta trobada amb productores interessades a trobar distribució, tant en l'àmbit nacional com internacional.

 

També et pot interessar

stats