À Punt bat rècords d’audiència i publicitat el mes d’octubre
Prop de tres milions de valencians han seguit la programació de la cadena. Pugen els informatius, el prime time i els mitjans digitals.
À Punt marca xifres màximes d'audiència durant l’octubre amb 2.900.000 espectadors i una quota de pantalla del 3,5 %, D’aquesta forma supera el 3,3 % del passat mes d’abril, quan es va disparar el consum de televisió a Espanya pel confinament. La pujada es produeix en quasi totes les franges horàries, tot i que destaca el prime time (3,6 %) i la sobretaula (6,3 %), en què el programa Atrapa’m si pots és el gran reclam per als espectadors.
Pugen els informatius
Els programes informatius marquen registres màxims d’audiència durant l’octubre. L'Oratge i NTC Migdia encapçalen el rànquing dels programes més vistos del mes d'octubre, i mantenen 109.000 espectadors diaris al llarg de tota l’emissió. L’espai de meteorologia tanca octubre amb una quota del 8,4 %. Destaca l'emissió del 17 d'octubre, que va congregar a 170.000 espectadors i va aconseguir un 12,6 % de l'audiència.
L'informatiu NTC Migdia obté record mensual amb una gran pujada que el situa en un 9,9 % de quota fins a arribar a 219.000 espectadors diaris. L'emissió més vista va ser la del 15 d'octubre, quan va registrar un 12,7 % i va arribar a 253.000 valencians i valencianes.
Pel que fa al nou NTC Comarques, que començà el 26 d’octubre i s’emet a les 20:30 h de dilluns a divendres, ha arrancat amb força i el veuen una mitjana de 127.000 espectadors (4,4 %). A més, les compareixences en directe i els avanços informatius amb motius de la pandèmia han tingut una mitjana de 225.000 espectadors.
Triomfa A la Ventura
D'altra banda, en els primers llocs de la taula també està el programa d'actualitat i debat A la Ventura, que atrau 253.000 espectadors per emissió (5 %). Dins d’aquest espai destaca el programa del 2 d'octubre amb l'emissió de la pel·lícula La mort de Guillem, que va batre tots els rècord d'À Punt en registrar un 11,3 % i 201.000 espectadors en l’horari de màxima audiència del divendres, mentre que el debat va obtindre 7,1 % i 180.000 espectadors.
Aquest dia À Punt va aconseguir el tercer millor registre diari de totes les emissions, i el millor dia del mes, amb 782.000 valencians que van connectar amb el canal autonòmic i un 6,1 % de quota. Pel que fa als actes del Nou d’Octubre, À Punt va aconseguir majoritàriament la confiança de valencianes i valencians en obtindré un 10,2 % de quota de pantalla.
A més a més, tant el programa A la Ventura com el cinema es col·loquen entre les 10 emissions més vistes d’À Punt fins ara, juntament amb l’edició de NTC Nit del dia 18 d’octubre, que va arribar a 425.000 espectadors (8,3 %).
L’entreteniment també es consolida
En l’entreteniment destaca el concurs culinari Cartes en joc, que s'ha convertit en tot un gran èxit la nit dels dimarts. En aquest mes d’octubre ha registrat l'emissió més vista d’aquest gènere enguany amb 239.000 espectadors, que van hi connectar al llarg de l’emissió i obté un 5,6 % de quota de pantalla en horari de màxima audiència.
A més d’aquest programa, altres com ara Trau la llengua, No tenim trellat, Famílies, Açò és un destarifo contribueixen a consolidar el prime time amb un 3,6 % de quota de pantalla, i converteixen À Punt en la primera alternativa a les cadenes generalistes. També els programes esportius tenen predicament en l’audiència amb el programa A córrer i la gran aposta de les retransmissions de pilota.
Puja el web i les xarxes
També les audiències digitals d’À Punt han millorat els seus registres durant el més d’octubre amb un creixement del 37 % en usuaris únics respecte al mes de setembre. Amb la situació de la Covid-19 a la Comunitat Valenciana la informació de proximitat torna a ser fonamental i creix l'interés dels usuaris en els continguts informatius del web d’À Punt.
La secció de notícies creix en usuaris únics un 76 % respecte al setembre, dada que fa d'octubre el segon mes amb més tràfic des que es va posar en marxa el web d’À Punt.
Pel que fa a les xarxes socials destaca el seguiment de l’emissió de la pel·lícula La mort de Guillem, que a més d’assolir un rècord d’audiència televisiva va ser tendència en les xarxes socials. L'etiqueta #LaMortDeGuillem va registrar 19.400 tuits, més de 8.600 participants en la conversa i 32 milions d'impressions. A més és un dels continguts “A la carta” més destacats, amb més de 22.000 reproduccions des que es va estrenar.
Els anunciants confien en À Punt
La facturació publicitària del mes d’octubre és de 184.078 €, una xifra rècord de facturació mensual des de l’existència d’À Punt, i suposa un increment del 46,27 % respecte al mateix mes de l’any anterior. En aquesta xifra no estan contemplades les campanyes institucionals que À Punt emet de forma gratuïta. Un total de 71 anunciants nous han confiat en la cadena pública al mes d’octubre com a suport publicitari.
Aquestes dades cobren especial rellevància tenint en compte el moment de crisi que travessa el sector de la publicitat. Segons l’informe i2p que elabora la consultora independent Arce Media, la inversió publicitària durant els nou primers mesos de 2020 ha retrocedit un 27,2 %. En concret la televisió ha perdut un 24,5 %, la ràdio un 29,2% i els mitjans digitals un 15,4 %.