Fernado Alonso torna a la Fórmula 1 amb Renault
El pilot asturià ha signat un contracte amb l'equip francés per a la temporada 2021.
Quasi dos anys després de dir que se n’anava, que deixava avorrit la Fórmula 1, Fernando Alonso anuncia que tornarà a la màxima competició. L'asturià ha arribat a un acord amb Renault i conduirà per a la marca del rombe almenys la temporada 2021. A punt de fer els 39 anys (29 de juliol) i d'haver guanyat el Mundial de resistència o haver participat en el Dakar, Alonso torna amb el desig d'emular el que ja feren Niki Lauda o Alain Prost, campions després d'haver-se retirat uns anys.
Serà la tercera etapa de l'asturià en Renault, l'equip amb el qual va aconseguir la seua primera victòria en la Fórmula 1 el 2003 (Hungaroring), va ser campió el 2005 i el 2006 i després va tornar després de la seua primera experiència amb McLaren el 2007. El retrobament arriba després de molts mesos de negociacions i de l'anunci de la marxa a McLaren de Daniel Ricciardo. De fet, la mala relació del pilot australià amb el director de l'equip, Cyril Abiteboul, ha fet especular en les últimes setmanes amb una tornada d'Alonso aquesta mateixa temporada. De moment, el pilot està centrat en la seua participació en les 500 Milles d'Indianapolis que es disputen diumenge que ve, dia 23 d'agost.
Alonso compartirà equip amb el francés d'arrels espanyoles Esteban Ocon i serà el segon espanyol a la graella de 2021 després que fa un mes es confirmara el fitxatge de Carlos Sáinz per l'escuderia Ferrari.
El canvi de reglament el 2022, la clau
Ara per ara, Renault no és un equip que puga fer campió Fernando Alonso. L'equip està molt per darrere de Mercedes, Red Bull o Ferrari a la graella. De fet, des de la seua tornada com a equip oficial el 2016, no han aconseguit victòries. L'última vegada que els francesos pujaren al més alt d'un podi va ser en el Gran Premi del Japó de 2008 i el pilot era Fernando Alonso.
L'esperança està en el canvi de reglament, previst en la Fórmula 1 per al 2021, però ajornat fins al 2022 per la crisi de la Covid-19. Entre altres coses hi haurà un sostre pressupostari de 175 milions d'euros per temporada que igualarà a tots els equips i que podria donar més importància al talent dels pilots. En aquesta segona temporada, per tant, està l'objectiu d'Alonso, ser campió del món per tercera vegada.