València i Vila-real, entre les 50 marques de futbol més valuoses

Ocupen les posicions número 34 i 40 del rànquing, segons Brand Finance

Estadi de Mestalla i futur nou estadi de la Ceràmica després de la remodelació
Estadi de Mestalla i futur estadi de la Ceràmica després de la remodelació

Segons l'estudi que ha publicat la firma consultora internacional sobre valoració i estratègia de marques Brand Finance, el València CF i el Vila-real CF es troben entre les 50 marques de futbol més potents del món.

Concretament, el València apareix en la posició número 34 del rànquing amb un creixement del valor de la marca d'un 22% respecte de l'any 2021. En aquest es destaca el nou contracte signat amb l'empresa Cazoo, que passarà a ser patrocinadora a partir de l'1 de juliol, però també s'inclou l'afició com un dels grans punts a favor.

En contra, Brand Finance destaca la poca preocupació per la sostenibilitat i la innovació; així com la percepció negativa de l'afició de la gestió del club.

El Vila-real també es troba entre les millors marques futbolístiques del món. La gran actuació en la Champions League aquesta temporada després de la victòria en l'Europa League la passada, unit al pla de reforma de l'estadi de la Ceràmica fan que el valor de l'equip haja augmentat fins a un 24% i s'haja situat en la posició número 40 del rànquing.

En la llista també figuren sis equips espanyols més. De fet, el Reial Madrid és el primer, i el FC Barcelona, el tercer. L'Atlètic de Madrid, en la posició número 12, el Sevilla en la 30a i l'Athletic Club i el Betis en les posicions que fan 39 i 42 són la resta d'equips.

També et pot interessar